جستجو
منو بستن

امیرکبیر

نمایش به عنوان گرید لیست
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه
تصویر از با کاروان اندیشه

با کاروان اندیشه

43,000 تومان
در این کتاب مقالاتی چند در زمینه های مختلف فرهنگ و اندیشه بشری به قلم شیوای پژوهشگر معروف، عبدالحسین زرین کوب تدوین شده است. استاد زرین کوب نه تنها دارای معلوماتی وسیع در زمینه فرهنگ ایرانی و اسلامی است بلکه حتی در تطور فرهنگ بشری صاحب نظری برجسته و شناخته شده است. عقاید و آرای ایشان سال ها پس از فقدان شان نیز جزء بالاترین مرجعیت علمی به شمار می رود. چند مقاله این اثر در زمره فرهنگ و اندیشه ایرانی قرار می گیرند: مانند شمس تبریزی و مولانا و نگاهی به نظامی گنجوی و غزالی و برخی دیگر، همچنین سیر کلی فرهنگ بشری را مورد بررسی قرار می دهند: مانند با کاروان اندیشه و اندیشه فلسفی: جهش ها و بن بست ها.

ارسطو و فن شعر

29,000 تومان
ارسطو فیلسوف بلندآوازه روزگار باستان، نه تنها در زیست‌شناسی، جهان‌شناسی، طبیعت‌شناسی و بسیاری از رشته‌های علمی دیگر سرآمد همگنان خویش در عهد کهن است و نخستین تدوین‌کننده منطق صوری به شمار می‌آید، بلکه با نگاه دقیق علمی به طبقه‌بندی بوطیقا (فن شعری) نمایش و انواع ادبی نیز می‌پردازد. اندیشه‌هایی که ارسطو در فن شعر طرح و تدوین می‌کند بنیاد کلی نظریه انتقادی غرب را فراهم می‌آورد و از این رو ارسطو را به حق می‌توان فیلسوفی هنجارگذار در زمینه نقد ادبی به شمار آورد. ارسطو از نزدیک به ملاحظه نمایشنامه‌ها، تراژدی‌ها، کمدی‌ها و حماسه‌های عمر خویش می‌پردازد و در واقع فن شعر چکیده مشاهدات تجربی و علمی او در فنون و انواع ادبی است. با این همه، کمتر کتابی این همه مورد سوءتفاهم قرار گرفته، و همین تحریف‌ها و کژاندیشی‌هاست که نویسنده کتاب حاضر را بر آن می‌دارد که همه همت خویش را به کار بندد تا ابهام‌ها و سوء‌تفاهم‌هایی را برطرف کند که در باب فن شعر ارسطو پدید آمده است و به این ترتیب جوهر کتاب او را در اختیار خواننده قرار دهد.
تصویر از تاریخ در ترازو

تاریخ در ترازو

39,000 تومان
از فوایدی که قدما برای تاریخ بیان کرده اند می توان به الف : آشنایی با ادیان و عقاید اشاره نمود ب: می توان دردها و گرفتاری هایی را که در زندگی پیش می آید از روی آن و با توجه به تجارب گذشته رفع و درمان نمود.
تصویر از سرگذشت حاجی بابای اصفهانی

سرگذشت حاجی بابای اصفهانی

68,000 تومان
نویسنده کتاب جیمز موریه مأمور سیاسی دولت انگلستان در دوران سلطنت فتحعلی‌شاه است. وی در مقدمه کتاب نوشته که این کتاب شرح زندگی فردی است که به دست او سپرده شده و او تنها آن را به انگلیسی ترجمه کرده‌است، اما اعتقاد بر آن است که نویسنده این رمان خود اوست. این داستان در سال ۱۸۲۴ میلادی در لندن منتشر شده‌است.
تصویر از کلیله و دمنه

کلیله و دمنه

110,000 تومان
تصویر از کارنامه اسلام

کارنامه اسلام

33,000 تومان
اسلام‌شناسی
فیلترها Close
از: 17,500 تومان تا: 295,000 تومان
ريال17500 ريال295000