جستجو
منو بستن

محصولات با برچسب 'مجموعه داستان ایرانی'

نمایش به عنوان گرید لیست
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه

قصه های مجید

97,000 تومان
قصه های مجید، مجموعه داستانی است به قلم هوشنگ مرادی کرمانی که در پنج جلد به چاپ رسیده است. ماجراهای پسرکی حراف و در عین حال شیرین سخن است که بخاطر از دست دادن پدر و مادرش ، با مادر بزرگش زندگی می کند. نخستین چاپ این اثر در سال 1353 صورت گرفت و بعدها بر اساس آن مجموعه ای تلوزیونی به کارگردانی کیومرث پور احمد نیز ساخته شد مجموعه ای که به دل کودکان و بزرگسالان خوش نشست و اکنون به بخشی از نوستالژی بینندگانش تبدیل شده است. قصه های مجید نثری زیبا صمیمی و پر از ضرب المثل دارد نثری طناز و شیرین که از ویژگی های همیشگی نثر هوشنگ مرادی کرمانی بوده است. مجید نوجوانی است اهل مطالعه، که به سینما و بازیگری علاقه دارد و در عین حال ارزویش نویسنده شدن است. هر قصه ی این مجموعه در حقیقت به شرایط زندگی و سنت ها و آداب و رسوم مردم ایران اشاره میکند. نویسنده خود درباره ی این اثر گفته است که «قصه های مجید بر مبنای واقعیت از زندگی خود من نگاشته شده است ».
تصویر از راننده رئیس جمهور

راننده رئیس جمهور

90,000 تومان 72,000 تومان
درون‌مایه ۱۲ داستان این کتاب: تاریخی، سیاسی و نقد اجتماعی است. «راننده رئیس‌جمهور» و «رجعت عبیدالله» و «سپاه وحشت» سه عنوان از داستان‌‌های این مجموعه است که به ترتیب برگزیده جشنواره «الف» دزفول، جشنواره «رسول آفتاب» و جشنواره «شکوه شکیبایی» شده‌اند.
تصویر از تقدیم به چند داستان کوتاه

تقدیم به چند داستان کوتاه

20,000 تومان
کتاب تقدیم به چند داستان کوتاه شامل چهار داستان است با اسم‌های « آمرزش - زبرتر از خواب، نرم‌تر از بیداری - چاکریم جناب سروان - تقدیم به چند داستان کوتاه» این داستان‌ها شرط جذابیت برای خواننده را در اولویت قرار داده است و با زبانی روان و ساخت قوی خواننده را از ابتدا تا انتها با خود همراه می‌کند. این کتاب بهترین ساخت‌هایی که داستان فارسی تا امروز را انتخاب کرده است و داستان‌های خودش را با استفاده از فنون آن داستان‌ها پرداخته است.
تصویر از کلمه‌ ها و ترکیب های کهنه

کلمه‌ ها و ترکیب های کهنه

7,000 تومان
کلمه ها و ترکیب های کهنه اولین مجموعه داستان و اولین کتاب محمدحسن شهسواری است، هشت داستان کوتاه دارد برای اولین بار سال ۱۳۷۹ منتشر شد. در این کتاب می توان انواع دغدغه های روایی نویسنده را به خوبی دید. از داستان هایی آرم و خشن تا روایت هایی چندصدایی. برخی از داستان های این مجموعه از بهترین داستان های کوتاه شهسواری هستند، مانند داستان تربیت صحیح پسرم که در دهه ی هفتاد موجب شهرت این نویسنده شد. در بیشتر داستان ها امری بیرونی مانند موش، خرابی دستگاه تهویه و... باعث می شوند اتفاق های مهم و تعیین کننده ی داستان رقم بخورند. رابطه ی پسران و پدران از جمله ی عناصر تکرارشونده در چند داستان است و نویسنده تلاش کرده تا فاجعه های پنهان در فرایند زندگی ها را در قالب روابط روایت کند. فضای داستان ها بسیار متنوع است. از داستان هایی که در جنگ می گذرند تا آپارتمانی نوساز که زنی درش بی جان شده است... شهسواری در این کتاب خیز بلندی برای تثبیت شدن در ادبیات ایران برداشت و به عنوان یک نویسنده ی جوان در سال های پایانی دهه ی هفتاد، خودش را مطرح کرد.
تصویر از جشن همگانی

جشن همگانی

10,500 تومان
این صحنه ها کار من است، قبول دارم، دیگر نمی خواهد تمام پوشه را نشانم بدهید . هر چند تا عکس ضمیمه ی پرونده کرده اید قبول دارم. کاغذ بیاورید تا امضا کنم . اگر خواستید انگشت می زنم که تمام این صحنه های اجرا شده ایده ی من بوده . اما نمی فهم چرا شما شاخ نبات را از من می خواهید؟ مجموعه ی داستان جشن همگانی شامل شانزده داستان کوتاه از مجید قیصری است، داستان هایی با مضمون های متنوع. این نویسنده سوژه های دینی، اسطوره ها، باورهای بومی ایرانی و مسائل اجتماعی را دستمایه قرار داده و مواجهه ی انسان سنتی با موقعیت هایی ویژه در جهان مدرن را ترسیم کرده است.

قصه های خوب برای بچه های خوب 3

25,000 تومان
نویسنده: مهدی آذریزدی
قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب
انتشارات: امیرکبیر
قصه هایی از سندبادنامه و قابوس نامه
کتاب حاضر قصه هایی است که از دو کتاب انتخاب شده است : ستدباد نامه و قابوسنامه سندبادنامه : این کتاب مانند کلیله و دمنه و مرزبان نامه شامل حکایات بسیاری می باشد که برای آگاه ساختن پادشاهان و خوانندگان نوشته شده است . این کتاب به زبان هندی قدیم بوده که در زمان ساسانیان نسخه زبان پهلوی آن موجود بوده که بعد به عربی و بعد فارسی ترجمه شذه است. قابوسنامه : قابوس نامه توسط یکی از پادشاهان قرن پنج هجری از پادشاهان آل زیار برای نصیحت فرزندش گیلان شاه نوشته و تجربیات زندگی را در اختیار او قرار داده است