جستجو
منو بستن

محصولات با برچسب 'انتشارات شهرستان ادب'

نمایش به عنوان گرید لیست
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه
تصویر از پیراهن بهار

پیراهن بهار

75,000 تومان 60,000 تومان
مجموعه غزل
تصویر از کوه زاد

کوه زاد

80,000 تومان 64,000 تومان
قادر طراوت‌پور برای اهالی شعر، نامی آشناست که پس از سال‌ها تجربه در محافل گوناگون ادبی، غزلیات خود را به دست چاپ سپرده است. مجموعه غزل «کوه‌زاد» اولین دفتر شعر طراوت‌پور دانش‌آموختۀ کارشناسی رشتۀ تاریخ و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی است. توجه به عناصر طبیعت و ژرف‌نگری در زیستِ بومی، از ویژگی‌های بارز سروده‌ۀای قادر طراوت‌پور است که به نوعی در تک‌تک صفحات کتاب جلوه‌گر شده است:
ای خوش به حال آسمان باصفای کوه
دارد دلم پر می‌گشاید در هوای کوه
شب‌ها که لیکوهای پیر آواز می‌خوانند
غمگین‌تر است از های آن‌ها، های‌های کوه...
کتاب کوه‌زاد را می‌توان عاشقانه‌هایی روستایی دانست که با زبانی ساده و البته محکم، سروده شده‌اند و خواندن این اشعار، خاطراتی دور و روشن را به ذهن مخاطب یادآوری خواهد کرد. در خاطر من هر شب، می‌خواند و می‌گرید
چوپان پریشانی، با نی‌لبکی بدکوک
می‌سوزم و خاموشم، در خویش فراموشم
مانند بیابانی، شوریده‌دل و مفلوکِ
چون شِمه‌ای از بوی گیسوی تو آمد دوش
پیچیده در آغوشم عطر علف و شلتوک
این مجموعه شامل ۶۶ غزل است که در ۹۳ صفحه به‌تازگی توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است.
تصویر از فردای بعد از تو

فردای بعد از تو

140,000 تومان 112,000 تومان
«فردای بعد از تو» تازه‌ترین کتاب محمود اکرامی است که توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسید. طبع روان و گویای محمود اکرامی با گذشت روز و ماه و سال از حرکت نایستاده و هنوز نیز شنیدن غزل‌های دلنشین از این شاعر نسل پیشین، دور از انتظار نیست. او متولد ۱۳۳۸ در روستای اسفراین خراسان شمالی و دانش‌آموختۀ مقطع کارشناسی ارشد در رشتۀ جامعه‌شناسی و دارای دکترای مردم‌شناسی از آکادمی علوم تاجیکستان است. همان‌گونه که از قالب غزل انتظار می‌رود، محور اصلی اشعار کتاب، عشق است:
«کوه یخ بود و آب شد قلبم، چون عقیقِ مذاب شد قلبم
رفت از دست، هرچه بود و نرفت یادت از خاطرم به هیچ‌رَقم
هم جنونی و هم قرار منی، نیستی گرچه در کنار منی
با منی با هم نفس‌به‌نفس، با منی باز هم قدم‌به‌قدم»

از محمود اکرامی پیش از این نیز کتاب «اجازه هست بگویم دوستت دارم؟» توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده بود. مجموعه غزل «فردای بعد از تو» شامل 134 غزل است که به‌تازگی در 277 صفحه در دسترس مخاطبان عالم شعر قرار گرفته است.
تصویر از حروف نام تو

حروف نام تو

42,000 تومان 33,600 تومان
مجموعه غزل «حروف نام تو» اولین دفتر شعر حمیده پارسافر اهل استان مرکزی و دانش‌آموختۀ کارشناسی ارشد ادبیات فارسی است. عمده غزل‌های این مجموعه، غزل‌هایی غنایی‌اند که هر کدام از زاویه‌ای متفاوت به عشق و آثار آن بر عاشق نگریسته‌اند. عشق گاهی از شاعر منِ تازه ساخته است:
آمدی ای عشق! شکلی تازه از من ساختی
کار آسانی نبود، از آه آهن ساختی
معبدی خاموش بود پیش از این، اما مرا
باز ای زرتشت من! این‌گونه روشن ساختی...
و گاه نبودش، شاعر را به ورطۀ ناامیدی می‌کشاند:
نمی‌دانستم اندوهت مرا فرتوت خواهد کرد
که یادت گونه‌هایم را پر از یاقوت خواهد کرد
چه می‌دانستم از جانکاهی شب‌های تنهایی
عبور کُندشان روح مرا مبهوت خواهد کرد...
نگاه به عشق و عاشق و معشوق از زوایای گوناگون، غزل‌های حمیده پارسافر را به آثاری خواندنی بدل کرده است که در مجموع، پازلی از حالات گوناگون عاشق در ذهن مخاطب می‌سازند. «حروف نام تو» شامل 33 غزل است که در 75 صفحه به‌تازگی توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است.
تصویر از صبح تازه دم

صبح تازه دم

58,000 تومان 46,400 تومان
«صبح تازه‌دم» نام اولین اثر عاطفه جوشقانیان، شاعر غزل‌سرای اهل قم است که 45 غزل با مضمون عاشقانه و آیینی را شامل می‌شود. او دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی و کارشناسی ارشد نهج‌البلاغه است. شاعر با زبان و ذوق سرشار خود توانسته غزل‌هایی با حال و هوایی لطیف بسراید: «ای آفتاب ردشده از شیشۀ باغ‌ها! بر تاروپود سبز چمن پا گذاشتی گل‌های فرش، گرم پذیرایی‌ات شدند ممنون که پا به زندگی ما گذاشتی» اما آنچه در این کتاب قابل توجه است، زنانگی و مادرانگی این شاعر متولد 1371 است که از شخصیت او سرچشمه می‌گیرد و به شعرهای او نیز سرایت کرده است.
«در دهان فنچ‌مان تا می‌گذارم دانه را
لذتی پر می‌کشد، پر می‌کند کاشانه را
می‌تکانم گرد و خاک خستگی را باز هم
تا بیایی آب‌وجارو می‌کنم این لانه را
سیبی از روی درخت افتاد و انجیری رسید
باد با شوقت فراهم می‌کند عصرانه را
باز هم گفتی کنارم باش، چشم، اما بدان
می‌نشانی در کنارت دختری دیوانه را»
مجموعه غزل صبح تازه‌دم در ۱۰۰ صفحه به‌تازگی توسط نشر شهرستان ادب به چاپ رسیده است.
تصویر از معجزه ی معلق

معجزه ی معلق

120,000 تومان 96,000 تومان
در معجزۀ معلق، ماهنی، داستان زندگی‌اش را روایت می‌کند. زنی که آرام آرام زندگی‌اش را در تهران می‌سازد و به یک‌باره فرو می‌ریزد و پی روزنه نجات به عادت دیرینه کودکی‌اش پناه می‌برد. زندگانی هر کسی دستخوش فراز و نشیب‌های فراوانی است که برخی از آن اتفاقات نام معجزه به خود می‌گیرد. ماهنی نماد زنان ایرانی است که برای سر پا نگه داشتن تقدیر خود، از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند و همین اراده او در کنار معجزات زندگانی است که همواره کورسوی امیدی را برای خواننده باقی می‌گذارد.
تصویر از شکینا

شکینا

132,000 تومان 105,600 تومان
تصویر از 1375

1375

48,000 تومان 38,400 تومان
" کتاب 1375 نخستین مجموعة اشعار محمدرضا معلمی، شاعر جوان اهل مشهد است که 27 غزل و 37 رباعی‌ از او را در بر دارد. هرقطعه‌ای از اشعار او، برشی از زندگی شخصی اوست که سعی داشته، نگاهی حس‌مدار و درعین‌حال متعهدانه به جهان داشته باشد.
تصویر از راننده رئیس جمهور

راننده رئیس جمهور

90,000 تومان 72,000 تومان
درون‌مایه ۱۲ داستان این کتاب: تاریخی، سیاسی و نقد اجتماعی است. «راننده رئیس‌جمهور» و «رجعت عبیدالله» و «سپاه وحشت» سه عنوان از داستان‌‌های این مجموعه است که به ترتیب برگزیده جشنواره «الف» دزفول، جشنواره «رسول آفتاب» و جشنواره «شکوه شکیبایی» شده‌اند.
تصویر از کارخانه اسلحه سازی داوود داله

کارخانه اسلحه سازی داوود داله

65,000 تومان 52,000 تومان
این رمان درباره شخصیت نوجوانی به اسم داوود داله است که داله به معنای دو شاخه (V شکل) تیرکمان سنگی است و این شخصیت داله‌ای را در اختیار دارد و سایر ملزومات تیرکمان سنگی را ندارد. این شخصیت به این دلیل که کارش جمع‌آوری داله است به او داوود داله می‌گویند و ماجراهایی برای این شخصیت رخ می‌دهد. به گفته وی، این کتاب مربوط به زمان جنگ تحمیلی است و در بردارنده روایتی از شیطنت بچه‌هایی است که در فضای جنگ بوده‌اند. کتاب به نوعی با جنگ مرتبط می ‌شود و به ساقط کردن هواپیمای ما از سوی آمریکا در اواخر جنگ نیز می‌پردازد.
تصویر از تشریف

تشریف

190,000 تومان 152,000 تومان
تصویر از سایه های باغ ملی

سایه های باغ ملی

32,000 تومان 25,600 تومان
رمان سایه های باغ ملی نوشته محسن هجری
تصویر از احضاریه

احضاریه

20,000 تومان
«احضاریه» تازه‌ترین رمان علی موذنی، نویسنده توانای معاصر است. این داستان بر اساس سفر نویسنده به کربلا و شرکتش در پیاده‌روی اربعین نوشته شده است. این رمان با مضمونی دینی در رفت و برگشت بین گذشته و حال، روایتی از زندگی یک روزنامه نگار است که برای سفر به کربلا نه دعوت که احضار می‌شود.
«نه آبی نه خاکی»، «ملاقات در شب آفتابی»، «ظهور»، «ارتباط ایرانی»، «مأمور»، «خوش نشین»، «دوازدهم» و «آپارتمان روباز» از آثار دیگر این نویسنده‌اند.
یکی از درون‌مایه‌های کتاب «احضاریه» به چالش کشیدن موضوع «طلبیده شدن» از جانب معصوم است. علی مؤذنی با هنرمندی این مضمون را لابه‌لای سطرهای داستانی لطیف درباره کربلا و مصایب حضرت زینب (س) پنهان کرده. اینکه معصوم ما را نمی‌طلبد، احضار می‌کند. طلبیدن یعنی درخواست کردن و این درخواست باید از جانب ماموم باشد نه امام. ما باید طلب دیدار امام را داشته باشیم. و این طلب به معنای طلبکار بودن نیست. به معنی درخواست و خواهش است. اما احضار کردن یعنی به حضور خواستن. یعنی لایق دیدار شدن.
تصویر از نعلین های آلبالویی

نعلین های آلبالویی

19,000 تومان 15,200 تومان
جموعه داستان «نعلین های آلبالویی» شامل 8 داستان کوتاه می باشد. هر داستان ما را بر سر دوگانه های اساسی زندگی انسان ایرانی در قرن حاضر قرار می دهد و از چگونگی حل مسائل می پرسد. شاید در ابتدا به نظر برسد که «نعلین های آلبالویی» برای پاسخ به این سؤالات نوشته شده، ولی آنچه که خواننده پس از خواندن مجموعه همراه خود می برد، چالش هایی بسیار جدی پیش ِ روی زندگی در دنیای امروز است، هرچند داستان های این مجموعه هیچ گاه از امید خالی نیست.
تصویر از گودال اسماعیلی

گودال اسماعیلی

7,000 تومان 5,600 تومان
تصویر از حسین علی درود خداوند بر او

حسین علی درود خداوند بر او

200,000 تومان 180,000 تومان
موید در کتاب «حسین علی» در فصل هایی متعدد و کوتاه به روایت واقعه عاشورا می پردازد کتاب از حرکت امام از مدینه آغاز می شود و با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین به پایان می رسد. کتاب «حسینِ علی» در مقایسه با کتاب های دیگر در این زمینه دارای ویژگی های منحصر به فرد زیادی است مهمترین ویژگی کتاب مستند بودن روایات آن است کتاب در عین حال که از لحاظ ادبی اثری ارزشمند و قوی است ولی از لحاظ روایات تاریخی نیز متکی بر منابع متعدد و موثقی است و در پایان هر فصل از این منابع نام برده شده است دیگر ویژگی های کتاب « حسینِ علی» نثر منحصر به فرد موید است. موید که خود دارای تحصیلات حوزوی است و بر زبان عربی را تسلطی کامل دارد در این کتاب کمتر از لغات عربی استفاده کرده است و سعی نموده در این مقتل گونه فارسی جایگزین های مناسب و هنرمندانه ای برای لغات و عبارات عربی بیاورد و ترجمه ای بدیع از احادیث و روایات ارائه کند و آخرین نکته این که در بعضی از فصل های کتاب شعرهایی در قالب های کلاسیک نو از موید در رثای سالار شهیدان و یارانشان آورده شده است که خواندنشان خالی از لطف نیست.
تصویر از بی کتابی

بی کتابی

135,000 تومان 108,000 تومان
بی‌کتابی داستانی نوشته محمدرضا شرفی خبوشان ماجرای دلال کتابی در زمان مشروطه است که دیوانه‌وار به دنبال کتاب‌های قدیمی و نسخ خطی‌ می‌گردد. دلال داستان برای به دست آوردن نسخه باارزشی از یک کتاب وارد رقابت با هم‌صنف‌های خود می‌شود و در این راه خطرهای بسیاری را به جان می‌خرد. در این بین اما صدای وجدانش لحظه‌ای آرامش نمی‌گدارد. شرفی خبوشان با هنرمندی در بی‌کتابی تصویر انسان حریصی را نشان می‌دهد که در تمامی زندگی‌اش میل به داشتن و بیش‌تر داشتن بر او حکمرانی می‌کند. شخصیت اصلی کتاب اما انسان باهوشی است که خواننده را با خود همراه می‌کند، مخاطب خود را به جای او می‌گذارد و توصیف‌های فوق‌العاده نویسنده خواننده را همه‌جوره درگیر خود می‌کند. در انتها رجوع به خویشتن و درک بیشتر از حقیقت زندگی، فضای کتاب را با درون هر انسان گره می‌زند و افق جدیدی را برایش باز می‌کند.
تصویر از برج قحطی

برج قحطی

48,000 تومان 38,400 تومان
نویسنده با این رمان ما را به دل تاریخ شهر یزد میبرد. بهانه ورود ما به این برش از تاریخ همراهی با معلمی است که با سری پر از سودای مبارزه به یزد آمده و تشنهء درآمیختن با بزرگان شهر است اما ... این رمان به چاپ سوم رسیده است
تصویر از بعد از بنفشه ای که نیامد

بعد از بنفشه ای که نیامد

50,000 تومان 40,000 تومان
تصویر از پرتاب

پرتاب

90,000 تومان 72,000 تومان
رمان پرتاب روایتگر دغدغه و مشکلات پیش روی یک مهندس جوان است که در صنعت موشک سازی فعالیت دارد. تا به حال قصه چنین شخصیتی را نشنیده اید. چاپ چهارم
از پیله تا پروانگی

از پیله تا پروانگی

18,000 تومان 14,400 تومان
ناشر: انتشارات شهرستان ادب
پدیدآورنده: محمدرضا روزبه
سال انتشار: 1396
طراح جلد: پژمان رحیمی زاده
تصویر از پیاده ها

پیاده ها

30,000 تومان 24,000 تومان
مجموعه رباعی «پیاده‌‌ها» را شاعر آن امید مهدی‌نژاد به دلیل کوتاهی ابیات قالب رباعی، «پیاده‌‌ها» نام نهاده و در جایی ابیات رباعی را به پیاده نظام شطرنج تشبیه کرده است. اما وقتی مجموعه را مرور می‏کنیم بیشتر از اینکه این نام چنین تداعی را در ذهن مخاطب ایجاد کند بیشتر روحیه معترض و زبان کنایه‏ گو و طعنه‏ زن او را نمایندگی می‏ کند. زبانی محکم، فخیم و درشت که از کنایه‏ ها و طعنه‏های طنز‏آلود با ظرافت و گستردگی هرچه تمام استفاده می‏کند. اعتراض به سوارگانی که در طول تاریخ از حال و روز پیادگان بی‏ خبرند.
تصویر از برهنه در برهوت

برهنه در برهوت

50,000 تومان 40,000 تومان
هادی خورشاهیان (زادهٔ ۱۳۵۲ در گنبد کاووس) از جمله شاعران و نویسندگانی است که هم در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد و هم در حوزه‌ی ادبیات بزرگسالان. از او تاکون بیش از 80 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف ادبیات منتشر شده است.ایشان همکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صدور مجوز و سانسور(ممیزی) برای کتاب های داستان مشغول به کار است.
تصویر از تا همین غزل

تا همین غزل

40,000 تومان 32,000 تومان
تصویر از آتش گردان

آتش گردان

25,000 تومان 20,000 تومان
امید مهدی نژاد (شاعر و نویسنده و طنزپرداز معاصر) متولد سال 1358 در تهران است .وی تحصیلات آکادمیک در رشته ادبیات ندارد ولی یکی از بهترین ظنزسرایان جوان معاصر می باشد.به گفته خود او از دوران جوانی او اطلاعی در دست نیست.او نخستین شعرهایش را در سال 1381 از طریق مطبوعات منتشر کرد.با خواندن این شعرها متوجه می شویم امید در این مدت خودش را خیلی اذیت کرده است. شعرهای امید مهدی نژاد در آن دوران سرشارند از جاده و اسب و غلاف خنجر و فحش و غروب آفتاب و ... وی از سال 1383 سبک شعری خود را به طنز تغییر داد و ...
تصویر از بی نقابی

بی نقابی

35,000 تومان
تصویر از به نام یونس

به نام یونس

65,000 تومان 52,000 تومان
یونس یک روحانی است که نذر می کند به خاطر شفای دخترش سفری تبلیغی برود؛ آن هم به روستایی دور افتاده و با آداب و رسومی خاص. او در این روستا و در میان برف‌ها، ماجراهایی سخت و پرداستان دارد و با حادثه‌هایی عجیب و طاقت‌فرسا، ماه رمضانی متفاوت را تجربه می‌کند.
ابدی

ابدی

75,000 تومان 60,000 تومان
ناشر: انتشارات شهرستان ادب
پدیدآورنده: مهدی صفری
سال انتشار: 1397
تعداد صفحات: 239
طراح جلد: مجید زارع

«ابدی» ماجرای جوانی به نام امیرعلی است که با دامادشان و همراه با یک عده جوان به زیارت عتبات عالیات می‌رود و در سفر به کاظمین غافگیر شده و توسط داعش به اسارت گرفته می‌شوند. در طول اسارت و بعد از آن حوادثی رخ می‌دهد که باید منجر به تحول شخصیت امیرعلی شود. مهدی صفری نویسنده جوانی است که در این رمان این جسارت به خرج داده و سعی کرده تصویری نزدیک به واقعیت از این گروهک تروریستی ارائه دهد.
آوازهای روسی

آوازهای روسی

120,000 تومان 96,000 تومان
ناشر: انتشارات شهرستان ادب
پدیدآورنده: احمد مدقق
سال انتشار: 1396 تعداد صفحات: ۲۴۰
نوبت چاپ: چاپ دوم
قیمت : 48000 تومان

«آوازهای روسی» به نویسندگی «احمد مدقق» روایت‌گر داستانی از تاریخ افغانستان است. «یعقوب» پسری خان‌زاده که از روستا به کابل میآید تا کاری برای خودش دست و پا کند، امّا با گروه‌های مبارز چپ آشنا می‌شود و در به قدرت رسیدن آنها نقش ایفا می‌کند و با آنها همراه می‌شود؛«عشق» و «خیانت» برجسته‌ترین مؤلّفه‌هایی هستند که در شخصیّت‌های این اثر خواننده با آنها روبه‌رو است. در طول داستان، یعقوب با اصرار بر ماندنش در کابل، بیش از پیش به تشکل‌های وقت آن زمان راه باز می‌کند. علاوه بر ماجراجویی‌های یعقوب، عشق او به دختری عقل از سرش می‌پراند. مدقق با زبان پخته و روایتی درست مخاطب را به کوچه‌های افغانستان می‌برد و او را به خوانش بخشی از تاریخ افغانستان می‌نشاند.
تصویر از جلسه شعر

جلسه شعر

168,000 تومان 134,400 تومان
کتاب «جلسه شعر» فراهم آمده از یادداشت هایی است که در باره ی شعر و جلسات شعر نوشته به تدریج در مطبوعات منتشر شده. یادداشت هایی کوتاه با لحنی معلمانه و آمیخته به طنز که تجربه های سالیان حضور او در جلسات شعر را به دوستداران شعر منتقل می کند. این اثر به تازگی در 303 صفحه با ویراست جدید به همراه چند یادداشت تازه توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ دوم رسیده‌است.
تصویر از عطر عربی

عطر عربی

16,000 تومان 12,800 تومان
در این مجموعه داستان تعدادی از داستان نویسان با تجربه کشور عشق و ارادت خود را به مدافعان حرم با نوشتن داستان کوتاه نشان داده اند. برخی داستانها به خلوت تنهایی همسران شهدای مدافع حرم سرک کشیده اند و با اندوه آنها همنوا شده اند و برخی ما را با خود تا دل گرماگرم معرکه درگیری برده اند.

تخران

60,000 تومان 48,000 تومان
تخران مجموعه چهارده داستان کوتاه با مضامين اجتماعي، آييني و عاطفي است. انسانهاي اين داستانها اغلب از مردم عادي کوچه و بازار و از طبقه زحمتکش هستند. انسانهايي که با قرار گرفتن در موقعيتهاي گوناگون هويت اصيل خود را نشان ميدهند.

به‌هم رسیدن در میانسی

5,500 تومان 4,400 تومان
«به هم رسیدن در میانسی» روایت نوجوانی به نام «شکرا...» است که به‌واسطه برادر ناتنی‌اش «زکریا»، ناخواسته وارد فضای مبارزات علیه رژیم پهلوی می‌شود و اتفاقاتی خواندنی برای او رقم می‌خورد. این رمان حول محور تلاش شکرا...برای نجات زکریا است که به‌واسطه مبارزات انقلابی تحت تعقیب ساواک قرارگرفته است می‌چرخد. شکرا... عزم خود را جزم می‌کند تا هر طور شده مانع از دستگیری زکریا توسط ساواک شود. شکرا... در میان روایت داستان و تلاش برای سردرگم کردن مأموران در دستگیری زکریا، گهگاه نقبی به گذشته می‌زند و با روایت داستانی فرعی به عمق ماجرا می‌افزاید. رمان «به هم رسیدن در میانسی» روی‌هم‌رفته، روایت خوش‌خوانی از زندگی نوجوانان است با همان طنازی‌ها و اضطراب و هوس قهرمان شدن که در «به هم رسیدن در میانسی» به‌خوبی با زبان داستان عجین شده و خواننده در فرازوفرودهای آن با هم ذات پنداری باشخصیت اصلی گامی مهم در ارتباط برقرار کردن با داستان برمی‌دارد.
باغ خرمالو

باغ خرمالو

50,000 تومان 40,000 تومان
این رمان، روایت گر استعفا و تبعید رضاشاه پهلوی به خارج از کشور است، زمانی که کشور در اشغال متفقین قرار دارد. در آن هنگام پهلوی دوم با خانواده سلطنتی به شهرهای ایران از جمله تهران، اصفهان، یزد، بندرعباس سفر می کند و در این سفر چند نوجوان با آنان دیدار می کنند. نویسنده با نگارش «باغ خرمالو»، در حقیقت شخصیت شکست خورده یک دیکتاتور را به تصویر کشیده است. این رمان در نهمین جشنواره داستان انقلاب اثر برگزیده شده و همچنین اثر شایسته تقدیر در جشنواره قلم زرین شناخته شده بود. این رمان نوجوان در مدت زمان کوتاهی به چاپ هفتم رسیده است.
آواز بلند

آواز بلند

18,000 تومان 14,400 تومان
داستان در همدان سالهای جنگ میگذرد. شهری که زیر بارش موشکهای صدام به سختی نفس میکشد. مخصوصا وقتی انبار نفت را هدف قرار میدهند و صبح که مردم از خواب بیدار میشوند روی همه چیز را قشری از خاکستر گرفته.
چاپ پنجم رمان آواز بلند با ظاهری جدید عرضه شد.
تصویر از 6410 روز تنهایی

6410 روز تنهایی

6,000 تومان 4,800 تومان
مجموعه «6410 روز تنهایی» 30 قطعه شعر در حوزه دفاع مقدس است. اشعار این کتاب ، گاه از دید یک زن به عنوان همسر، مادر و یا خواهر شهید روایت می شود و گاه چشم انتظاری یک همسر و مادر شهید ، مفقود الاثر و یا آلام یک همسر جانباز را به زبان شعر حکایت می کند. مجموعه شعر «6410 روز تنهایی» حکایت جانسوز تنهایی و شیدایی و رنجهای همسر شهید یا جانباز است که به زبانی شاعرانه روایت شده است .
تصویر از عشق سوزان است

عشق سوزان است

20,000 تومان 16,000 تومان
شاعر کم‌ادعای اصفهانی، مهدی جهاندار، پس از چندین سال درخشش در عرصة ادبیات، بالأخره تصمیم به انتشار کتاب گرفت و انتشار اولین اثر خود را به شهرستان ادب سپرد. در این کتاب، اشعار معروف مهدی جهاندار و تعدادی اثر شنیده‌نشده در کنار یکدیگر نشسته‌اند و مجموعه‌ای جذّاب و خواندنی را شکل داده‌اند.
تصویر از زیر سر کوه

زیر سر کوه

20,000 تومان 16,000 تومان
بسیاری از شاعران بزرگ معاصر از شهرستان های کوچک برخاسته و جریان ادبی کشور را تحت تاثیر قرار داده اند. فاطمه هاوشکی شاعری از دیار شهربابک است در استان کرمان. این شاعر جوان با زبانی ساده و بومی، نخستین مجموعه شعر خود را با نام«زیر سر کوه» عرضه کرده است. این کتاب خواندنی که یکی از بهترین مجموعه شعرهای بانوان شاعر در این سالهاست، توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده و در اختیار علاقه مندان غزل قرار گرفته است.
تصویر از بی خبری ها

بی خبری ها

20,000 تومان 16,000 تومان
از میلاد عرفان‌پور تاکنون چند مجموعۀ رباعی چاپ شده است و این شاعر خوش‌قریحۀ کشور توانسته است نامی در این قالب دیرپای ایرانی برای خود دست و پا کند. «بی‌خبری‌ها» اولین غزل‌های چاپ‌شدۀ این شاعر جوان و موفق شیرازی را شامل می‌شود. علاوه بر 18 غزل موجود در کتاب، چند دوبیتی و رباعی نیز در پایان این مجموعه گنجانده شده است.
تصویر از بی‌ تو نبودن

بی‌ تو نبودن

25,000 تومان 20,000 تومان
متفاوت بودن یک شعر همیشه به عجایب و غرایب لفظی و معنوی و ساختارشکنی های آنچنانی نیست. گاهی صداقت و صمیمیت می تواند شعریت را گواه باشد و تضمین کند. جواد شیخ الاسلامی شاعری پرشور و خوش آتیه است که در جوانی توانسته این نشانه های مبارک را در شعر خود به تماشا بگذارد.«بی تو نبودن» روایتی بی تکلف از بی قراری های یک جوان امروزی در ساحات متنوع و مختلف است. این مجموعه خوشخوان، نخستین کتاب این شاعر خوش ذوق مشهدی است.
تصویر از بی چشمداشت

بی چشمداشت

25,000 تومان 20,000 تومان
موسی عصمتی ، شاعر روشن دل خراسانی، پس از سال ها تجربه سرودن نخستین بار شعرهای خود را در این کتاب منتشر کرده است. شعرهای این کتاب بخصوص از دید اجتماعی برجسته است. شاعر در این اثر تلاش دارد تا تجربیات خاص دوران نابینایی‌اش را با استفاده از ظرفیت کلمات به تصویر بکشد.
تصویر از به‌خط روشن عشق

به‌خط روشن عشق

6,000 تومان 4,800 تومان
مرحوم محمد قهرمان، شاعر و استاد فقید دانشگاه، شخصیتی است که نام او با شعر سبک هندی گره خورده است. سال‌ها تلاش او در عرصۀ شعر و ادبیات، او را به چهره‌ای آشنا تبدیل کرده است. «به خط روشن عشق» گزیده‌ای از غزل‌هاي این شاعر خراسانی به انتخاب علی‌محمد مؤدب و مبین اردستانی است که 61 غزل را شامل مي‌شود. زبان لطیف و عاطفی این استاد گرانقدر که خود نیز بیشتر به سبک هندی سروده است به شدت تأثیرگذار است و یادآور بزرگان سبک هندی از جمله صائب تبریزی است.
تصویر از بهانه‌ ها

بهانه‌ ها

25,000 تومان 20,000 تومان
پروانه نجاتی از موفق ترین بانوان شاعر در روزگار ماست. بیش از سه دهه فعالیت مستمر ادبی و سرایش در موضوعات متنوع در کنار گرایشات مذهبی و انقلابی، موجب شده تا او شاعری کم نظیر در نسل خود – به ویژه در میان بانوان - باشد. نجاتی اهل بهبهان است، سالهاست در شهر شعر- شیراز- زندگی می کند و مسئول انجمن شعر زنان شیراز است.مجموعه شعر بهانه ها مجموعه ای از تازه ترین و بهترین آثار این شاعر است. در مجموعه بهانه ها، شعرهایی خواندنی در موضوعات گوناگون گردآمده تا بهانه هایی باشد برای لذت از شعر اصیل امروز.
تصویر از بهار خواب

بهار خواب

50,000 تومان 40,000 تومان
نخستین مجموعه شعر شاعر جوان و موفق، دکتر محمدحسین نجفی در این کتاب به قوالب کلاسیک عرضه شده است
تصویر از به رنگ درنگ

به رنگ درنگ

30,000 تومان 24,000 تومان
دکتر محمد مرادی استاد ادبیات دانشگاه شیراز و شاعر جوان و باتجربه ای ست که در این کتاب بیشتر با زبان غزل به شعرهایی عاشقانه اجتماعی و آیینی پرداخته است.
تصویر از به تماشا رسیدن

به تماشا رسیدن

11,500 تومان 9,200 تومان
گزیده ای شعر شاعران جوان کشور (اعضاء دوره سوم آفتابگردان ها) در این مجموعه گرد آمده است.
تصویر از باغ وحش

باغ وحش

15,000 تومان 12,000 تومان
مجموعه شعر سپید افسانه غیاثوند با نگاهی اجتماعی و متمایز سروده شده است و از کتاب های شاخص شعر سپید در سال های اخیر است.
تصویر از باغ در حصار مصائب

باغ در حصار مصائب

50,000 تومان 40,000 تومان
«باغ در حصار مصائب» مجموعۀ 24 غزل، یک ترکیب‌بند آیینی، چهار چهارپاره و دو نیمایی از علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی است. زبان سخته و پخته در عین داشتن طبعی روان، از رجبعلی‌زاده شاعری شاخص در میان شاعران جوان کشور ساخته است. رجبعلی‌زاده شاعری پرمطالعه و با دقت نظر بالاست که نمود این امر را می‌توان به وضوح در اشعار «باغ در حصار مصائب» مشاهده کرد.
تصویر از آیینه کاری سکوت

آیینه کاری سکوت

30,000 تومان 24,000 تومان
نیلوفر بختیاری از شاعران جوان و موفق است و این مجموعه شعر، 33 غزل، 9 ترانه و 13 رباعی را دربرمی‌گیرد و مضامین اشعار این مجموعه اجتماعی، آیینی و عاشقانه ست.
این‌ بار به نام عشق

این‌ بار به نام عشق

5,000 تومان 4,000 تومان
یکی از فعالیت‌های جدی مؤسسۀ شهرستان ادب، برگزاری دورۀ شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) است که در آن شاعران جوان سراسر کشور حضوری یک‌ساله دارند و خدماتی به آنان عرضه می‌شود. «این بار به نام عشق» گزیده‌ای است از اشعار شاعران جوان حاضر در اولین دورۀ شعر آفتابگردان‌ها که به همت گروه شعر شهرستان ادب گردآوری شده است.
از آینه تا ماه

از آینه تا ماه

35,000 تومان 28,000 تومان
جواد جعفری نسب از شاعران خراسانی باسابقه ای ست که بیش از دو دهه در سرودن تجربه دارد و گزیده سروده های خود را در این کتاب آورده است.
از آخر مجلس

از آخر مجلس

25,000 تومان 20,000 تومان
این مجموعه شعر میلاد عرفان پور با عنوان« از آخر مجلس» در چهار فصل سروده شده است. شاعر در این کتاب، به رباعی، غزل و نیمایی پرداخته است. نیایش، عشق، دادخواهی و حماسه موضوعاتی است که سرچشمه ی بیشتر سروده های این کتاب است. در این مجموعه بُعد دیگری از شعرهای میلاد عرفان پور درکنار بخشی از تازه ترین رباعی های او به مخاطبان عرضه شده است. این کتاب به چاپ هشتم رسیده است.

اجازه هست بگویم که دوستت دارم

50,000 تومان 40,000 تومان
دکتر محمود اکرامی فر که خالق شعرهای ماندگاری چون«یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد» است گزیده غزل های خود را که در موضوعات عاشقانه و اجتماعی سروده شده اند در این کتاب منتشر کرده است.
تصویر از 175 اقیانوس

175 اقیانوس

5,000 تومان 4,000 تومان
گزیده شعرهای سروده شده درباره 175 شهید غواص، که با بازگشت شکوهمندشان شاعران کشور را به سرودن واداشتند. در این کتاب شاعران شاخصی از ماجرای شگفت این شهدا روایت کرده اند.