جستجو
منو بستن

چوب بدستهای ورزیل

تولید کننده: نگاه
غلامحسین ساعدی
انتشارات نگاه
قابلیت دسترسی: موجود
18,500 تومان
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است
زمان تحویل: 1-2 روز

کتاب "چوب به دست‌های ورزیل" حکایتی دیگر از زندگی ما انسان‌ها است؛ غلامحسین ساعدی با یک نمایشنامه‌ی کوتاه به‌ خوبی به بیان احساسات و طمع‌های انسانی پرداخته است.

چوب به دست‌های ورزیل که نخستین بار در دهه‌ی چهل چاپ شد. نگاه نویسنده به حضور مستشاران خارجی که به ظاهر برای بهبود اوضاع می‌آیند اما کم کم مقیم شده و همه‌چیز را می‌بلعند، است. حمله گرازها در دهی که محصول را غارت می‌کنند، روستائیان را به اندیشه‌ی استخدام شکارچیانی می‌اندازد اما شکارچیان رحل اقامت می‌افکنند و وضیعتی بدتر از گرازها پدید می‌آورند، روستائیان چاره‌ای جز قیام ندارند اما آیا قیام می‌کنند؟

غلامحسین ساعدی (گوهر مراد) در سال 1341 (24 دی‌ماه) در تبریز به دنیا آمد، در خانواده‌ای کارمند و به قول خودش اندکی بدحال. ساعدی نوشتن را ابتدا به صورت گزارش و تفسیر در هنگامه‌ی نوجوانی آغاز و با نشریات فریاد، صعود و... همکاری کرد و اولین بار در ارتباط با همین نوشته‌ها به زندان افتاد.

نخستین آثارش را از 1334 در مجلات ادبی به چاپ رساند. او که در ابتدا به عنوان نمایشنامه‌نویسی چیره دست (با نام مستعار گوهر مراد) شهرت یافته بود،‌ با نگارش داستان‌های زیبایی چون «گدا»، «دو برادر» و «آرامش در حضور دیگران»، جایگاه خود را به عنوان یکی از خلاق‌ترین داستان‌نویسان ایران نیز تثبیت کرد.

مشخصات محصولات
پدید آورندهغلامحسین ساعدی
تعداد صفحات95
نوبت چاپهفتم
قطع کتابرقعی
شابک978-9643518912
نوع جلدشومیز
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*