جستجو
منو بستن

پرنده به پرنده (درس‌هایی چند درباره نوشتن و زندگی)

تولید کننده: بیدگل
آن لاموت به خواننده‌هایی که در سودای نوشتن هستند یاد می‌دهد که چگونه نوشتن را به بخشی از زندگی تبدیل کنند. لاموت در کتاب «پرنده به پرنده» ترغیب می‌کند، تعلیم می‌دهد و الهام می‌بخشد. کتاب پرنده به پرنده یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها درباره نویسندگی است، اما چیزی که کتاب را متمایز می‌کند این است که تنها کتابی درباره نویسندگی نیست و بیشتر شبیه به خودزندگی‌نامه‌‌‌ای خواندنی است که در آن لاموت همانقدر که درباره نویسندگی می‌گوید درباره زندگی نیز می‌نویسد.
قابلیت دسترسی: ناموجود
92,000 تومان
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است

بیست‌وشش‌ساله بودم، موقعی که پدرم دیگر  یک سالی می‌شد که مُرده بود. باورکردنی نبود. از من کتابی منتشر شده بود! من اکنون درست همان چیزی بودم که همواره رؤیایش را داشتم. و راست نبود اگر می‌گفتم که اکنون دیگر به نیروانا رسیده‌ام؟ چه عرض کنم!

پیش از آنکه نخستین کتابم را بفروشم به‌جد خیال می‌کردم که انتشار کتاب به‌طور آنی و خودبه‌خودی رضایت‌بخش خواهد بود، تجربه‌ای بسیار مثبت، روحیه‌بخش و رمانتیک، چیزی شبیه یک آگهی تبلیغاتیِ شرکت هالمارک، آنجا که یک نفر، در حرکت آهسته، دوان‌دوان از بین چمنزاری پوشیده از گل‌های وحشی عبور کرده و خودش را در آغوش گرمِ تحسین و تفاخر پرتاب می‌کند.

چنین چیزی برای من اتفاق نیفتاد. برای بیشتر نویسنده‌ها، ماه‌های قبل از بیرون آمدن و روی خشت افتادنِ یک کتاب مصداق دست‌وپنجه نرم کردن با بدترین کابوس‌هایی است که زندگی برایتان در چنته دارد، بسیار شبیه بیست دقیقهٔ اول فیلم و اینک آخرالزمان کوپولا، آنجا که مارتین شین را در اتاق متلی در سایگون می‌بینیم، کاملاً به‌هم‌ریخته و ازهم‌پاشیده. انتظار و خیالات مختلف، هم شاد و آفتابی و هم گرفته و تیره‌وتار، جان آدم را می‌گیرد. افزون بر همهٔ اینها، یک مورد دیگر هم هست: نقدهای اولیهٔ کتاب که حدود دو ماه قبل از انتشار کتاب درمی‌آیند. من کتابی نازک دربارهٔ پدرِ درحال‌مرگم که اکنون دیگر مرده بود نوشته بودم. حال، برطبق دو یادداشت اولِ منتشرشده دربارهٔ آن، کتاب من یک اتلاف‌وقت تمام‌عیار بود، اثری فوق‌العاده کسل‌کننده، احساساتی و ازخودمتشکر که مثل استفراغ عنکبوت همهٔ چیزهای حال‌به‌هم‌زنِ دنیا را یک‌جا باهم داشت.

این البته عین کلمات استفاده‌شده در آن یادداشت‌ها نیست.

مشخصات محصولات
پدید آورندهآن لاموت
تعداد صفحات304
سال انتشار1400
شمارگان1000
نوبت چاپپنجم
قطع کتابرقعی
شابک9786226863278
نوع جلدشومیز
مترجممهدی نصراله زاده
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*