جستجو
منو بستن

مردگان باغ سبز

تولید کننده: افق
رمان مردگان باغ سبز نشان می‌دهد که تجربه‌های زیستی نویسنده چه نقش مهمی در خلق ادبیات متعالی دارند. این رمان تاریخی-اجتماعی داستان سه نسل از یک خانواده است که سرنوشت‌شان در بستری تاریخی از وقایع مربوط به آذربایجان در دوره‌ی پهلوی و مباره‌ی قشون شاه و حزب توده بر سر آن و نیز انتخابات دوره‌ی پانزدهم مجلس روایت می‌شود. پس از اینکه رمان مردگان باغ سبز به زبان روسی در کشور روسیه منتشر شد، در سال 2014 موفق شد جایزه‌ی اوراسیا را دریافت کند. همچنین به عنوان یکی از ده اثر برگزیده‌ی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو معرفی شد.
قابلیت دسترسی: موجود
95,000 تومان
i h
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است
زمان تحویل: 1-2 روز

نویسنده در این رمان، راوی زندگانی غریب «بالاش» است که دوره گردی عادی است، اما به واسطه صدای زیبایش، همای سعادت بر شانه اش می نشیند تا ابتدا گوینده رادیوی فرقه شود و بعد گزارشگر روزنامه «آذربای جان». اما دولت او مستعجل است؛ چون انتخابات پانزدهم مجلس در راه است و اگرچه آذربایجان اعلان استقلال کرده، اما دولت قوام به بهانه نظارت بر حسن انجام انتخابات، ارتش را روانه آذربایجان ساخته است. ماحصل این اتفاقات و کشمکش ها توقیف همه اموال روزنامه و متواری شدن اعضای فرقه است.

بالاش هم از پس این اتفاق، به کمک پدر نظامی اش تا مرز می رود؛ اما آشفته حال و با کودکی مریض احوال بازمی گردد. بایرامی همزمان با شرح مصائب بالاش که به شیوه سوم شخص روایت می شود، داستان «بولوت» را هم به شیوه اول شخص روایت می کند که در دو سالگی او پدرش را کشته شده اند. از این دو روایت موازی هم می رسد به کشتارها و اعدام ها و خشونت هایی غریب که کینه ها و بدخویی های پایان ناپذیر آدم ها را به نمایش می گذارد.

مشخصات محصولات
پدید آورندهمحمد رضا بایرامی
تعداد صفحات375
سال انتشار1399
شمارگان500
نوبت چاپدوم
قطع کتابرقعی
شابک9786003531888
نوع جلدشومیز
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*