جستجو
منو بستن

فقط روزهایی که می نویسم

تولید کننده: اطراف
کتاب «فقط روزهایی که می‌نویسم» ترجمه‌ی پنج مقاله برگزیده از چهار اثر «آرتور کریستال»، جستارنویس برجسته‌ی آمریکایی تحت عناوین Agitations: Essays on Life and Literature 2002، Except When I Write 2011، The Half-Life of an American Essayist 2007 و This Thing We Call Literature 2016 است. این پنج جستار روایی درباره‌ی نوشتن و خواندن است که عبارت‌اند از سخن‌گوی تنبل‌ها، لذت‌های گناه‌آلود، وقتی نویسنده حرف می‌زند، زندگی و نویسندگی و دیگر کتاب نمی‌خوانم. تمامی این پنج جستار مملو از نام نویسندگان، ادیبان، کتاب‌ها و شخصیت‌های تأثیرگذار در دنیای ادبیات است. این نویسنده براساس سال‌ها مطالعه و نقد و بررسی کتاب‌های گوناگون این جستارها را به نگارش درآورده است به همین دلیل بسیار جامع، پخته و پرمحتوا هستند. مطالعه‌ی این جستارها به افرادی که علاقه دارند به سطوح عمیق‌تری از ادبیات پی ببرند توصیه می‌شود.
قابلیت دسترسی: ناموجود
24,000 تومان
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است
زمان تحویل: 3-5 روز

نویسنده‌ها با بقیه فرق دارند. نه همه‌ی نویسنده‌ها - نه آن‌ها که فقط برای پول و درآمدش می‌نویسند - بلکه شاعرها، رمان‌نویس‌ها و مقاله‌نویس‌هایی که فکر می‌کنند چاره‌ای جز نوشتن ندارند، که جبر نوشتن را هم سنگ جبر اندیشیدن می‌دانند و بنابراین با سطرهایی که روی کاغذ می‌آید، از بودن و هستن خودشان باخبر می‌شوند. برای این‌ها هر اتفاقی فقط به این دلیل رخ می‌دهد که به نثر یا نظم تبدیل شود؛ ادبیات، خود محض است که به هیئت چاپ درآمده. اعتقاد راسخ است به این‌که تجربه فقط با نوشته شدن به انجام می‌رسد.

چه اعتقاد غریبی! چه ایرادی دارد زندگی وقف کلمات مکتوب نشده باشد؟ چرا آدم باید فکر کند اندیشه‌ها و احساساتش را باید با دیگران به اشتراک بگذارد؟ چنین نزدیکی و صمیمیتی حتی در پس نقاب داستان به نظر بی‌حیایی می‌آید چرا که نویسنده با این‌که در رویدادها دخل و تصرف می‌کند، کار اصلی‌اش علنی کردن لحظات خصوصی است. رمان‌نویس مثل یک جاسوس متعهد، سرنوشت و احساسات دیگران را بخشی از خیر اعظم می‌بیند و جزئی از هدف والاتر. گراهام گرین، نویسنده‌ای که از جاسوسی هم بی‌خبر نبود فکر می‌کرد «خرده‌ای یخ در قلب نویسنده هست»، - و می‌شود به توصیفش افزود - خرده‌ای که می‌تواند به تیزی یخ‌شکن باشد.

برای جمعیتی از افراد متشخص نیویورک این نکته وقتی محرز شد که ترومن کاپوتی، یکی از دوستان قدیمی‌شان، در داستانش در ساحل باسک آن‌ها را به سیخ کشید. بی‌خردی‌ها و بی‌احتیاطی‌هایی که تا آن زمان در اندرونی نگه‌داشته شده بود ناگهان بر صفحات یک مجله‌ی سراسری عیان شد. دوستان ثروتمند کاپوتی، مبهوت و آزرده از کار او، دست از حمایتش برداشتند و جالب این‌که کاپوتی هم از عکس‌العملشان شوکه شد. ظاهر فکر کرده بود می‌تواند رفقای اعیانش را جلوی همه ضایع کند و قسر در برود. آخر کار وقتی فهمید پل‌های پشت سرش را - که به پنت هاوس‌ها و املاک مجلل دوستان ختم می‌شد - خراب کرده است، رقت بارانه شکوه کرد «‌ولی آن‌ها می‌دانند من نویسنده‌ام. اصلاً از برخوردشان سردر نمی‌آورم»

مشخصات محصولات
پدید آورندهآرتور کریستال
تعداد صفحات118
نوبت چاپنوزدهم
قطع کتابرقعی
شابک978-600-96884-9-4
نوع جلدشومیز
مترجماحسان لطفی
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*