جستجو
منو بستن

فرهنگ و تاریخ

نمایش به عنوان گرید لیست
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه

10000 سال هنر

600,000 تومان
در این کتاب با شیوهٔ جدیدی در برخورد با هنر آشنا می‌شوید. ده هزار سال هنر راهنمایی مختصر است دربارهٔ کل تاریخ هنر از ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد تا دوران حاضر. در این کتاب پانصد شاهکار هنری از فرهنگ‌های گوناگون به ترتیب تاریخی معرفی شده‌اند و این‌گونه مشخص می‌شود که در یک زمان خاص چه آثاری در نقاط مختلف جهان خلق شده‌اند. تنها در این کتاب است که تابلوی جینِورا دِ بِنچی اثر لئوناردو داوینچی را در کنار یک نقاشی آب‌مرکب مربوط به سلسلهٔ مینگ می‌بینید، یا دوشیزگانِ آوینیون پیکاسو را در کنار یک نقاب‌ ساخته‌شده در گابون. علت درج هر اثر در این کتاب جایگاه یگانه‌اش در تاریخ هنر بوده و این که نمونه‌ای است گویا از هنر یک فرهنگ خاص. هر اثر به‌همراه متنی توصیفی آمده که موقعیت و شرایط خلق آن را بیان می‌کند، نقش آن را در تکوین هنر نشان می‌دهد و رسانهٔ به‌کار‌رفته در اثر را مشخص می‌کند. ده هزار سال هنر منبعی کارآمد و آموزنده است برای آشنایی با هنر جهان.
تصویر از تام پین

تام پین

100,000 تومان
امس پِین را می‌توان متفکر سیاسی و روزنامه‌نگار و نویسندهٔ انقلابی پیشرو عصر جدید دانست. جدا از شخصیت آزادمنش و گرچه نامتعارف و بحث‌انگیزش، نکتهٔ مهم در آثار او این بود که تا آن زمان کمتر کسی با این درجه از حرارت و شور نه دربارهٔ عامهٔ مردم، بلکه در باب مباحثی اساسی برای عامهٔ مردم مطالبی همه‌فهم نوشته بود. امروز بیش از دویست سال پس از مرگ او، مثلاً برای توضیح عدالت اجتماعی به زبان ساده، دشوار بتوان شیوه‌ای کاملاً متفاوت از سبک نیرومند و شورانگیزش یافت که به همان اندازه مؤثر افتد. در سی‌وهفت‌سالگی تازه قلم به دست گرفت و نه‌تنها عامهٔ مردم را علیه اشرافیت و نظام موروثی (به‌عنوان چیزهایی ضدعقلی، ضدخدایی و ضدبشری) می‌شوراند، که شخصاً در سه کشور عَلَم طغیان علیه نظام‌های سنّتی برافراشت.

ادبیات مشروطه

125,000 تومان
کتاب ادبیات مشروطه؛ از ناسیونالیسم تا ممالک محروسه ایران نوشتهٔ باقر صدری نیا است و نشر خاموش آن را منتشر کرده است. این کتابْ ادبیات دوران مشروطه را با تمام فراز و فرودش بررسی می‌کند.
تصویر از تاریخ انحطاط مجلس

تاریخ انحطاط مجلس

140,000 تومان
گفتار این کتاب،گزارش تاریخی به قلم شیخ احمد مجددالاسلام کرمانی در خصوص رویدادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی صدر مشروطه و چگونگی بنیاد و فروپاشی مجلس است که نویسنده خود از نزدیک، ناظر این رخدادها بود. مجددالاسلام با بیانی شفاف و با صراحت لهجه و نگاهی منتقدانه به بازنگری و تعلیل رخدادها و فضای حاکم بر جامعه در آن زمان می پردازد. نویسنده با نگاهی تیزبین و به وضوح ماهیت، موضع گیری، عملکرد و انگاره های ذهنی افراد نسبت به جریان های جامعه را فارغ از جایگاه سیاسی، اجتماعی، مذهبی آنان، از راس قدرت تا عامه مردم برای مخاطب به تصویر می کشد و برای برون رفت از مشکلات و به تناسب راه کارهایی ارائه می دهد. رویکرد سیاسی دولت های خارجی مانند عثمانی، روسیه و انگلیس در ارتباط با ایران بخشی دیگر از گفتار این کتاب است. این کتاب منبعی ارزشمند برای علاقه مندان، پژوهشگران و دانشجویان تاریخ است. باشد مطالعه و درنگ در آثاری از این دست راه گشای جامعه ما در انتخاب مسیری درست در آینده شود.
تصویر از کالبدشکافی ترور

کالبدشکافی ترور

240,000 تومان
کتاب منحصربه‌فرد اندرو سینکلر، در یک گسترهٔ تمدنی وسیع، از شرق تا غرب، شیوه‌ها و تفکرات تروریستی را در شکل‌های گوناگون آن می‌کاود و نشان می‌دهد که سرشت ترور از روزگار حشاشین و مغولان تا به امروز یکسان بوده است. کالبدشکافی ترور با ارائهٔ جزئیاتی مفصل و دقیق تصویر قساوت در تاریخ بشر را ترسیم می‌کند، از نابودی کارتاژ به‌دست رومیان تا انهدام انتحاری مرکز تجارت جهانی در نیویورک.

دنیای سوفی

145,000 تومان
یکی از پرفروش‌ترین و شگفت‌انگیزترین کتاب‌های دنیا، دنیای سوفی اثر یوستاین گاآردر است، که نکات ارزشمندی در رابطه با فلسفه با زبان و روایتی ساده در قالب رمان را برای ما بازگو می‌کند. فیلسوفان زیادی در طول تاریخ سخنان باارزش گفته‌اند و ۳ هزار سال از آن دوران گذشته است و یوستاین گاآردر نویسنده‌ی نروژی آنها را در کتاب دنیای سوفی به صورت یک رمان و با زبانی ساده جمع کرده است. کتابی که اولین چاپ آن در سال ۱۹۹۱ در نروژ بوده است و از روی این کتاب فیلم و بازی‌هایی نیز با همین نام ساخته شده است. این کتاب مخصوصا در کشور آلمان که سرزمین پیدایش و پرورش بزرگ‌ترین مردان فلسفه‌ی مغرب زمین پس از دنیای یونان و رومی است، بسیار خوانده شده است. کتاب دنیای سوفی برای اولین بار در ایران با ترجمه‌ی حسن کامشاد و نشر نیلوفر منتشر شده، چهار ترجمه‌ی دیگر از این کتاب، نسخه‌ای با خط بریل و حتی صوتی آن نیز منتشر شده است. نسخه‌ای که در اختیار شما قرار گفتهاست، ترجمه‌ی مهدی سمسار است. شخصیت اصلی این رمان سوفی آموندسن است، دختری خلاق و سرشار از انرژی که ۱۵ سال سن دارد. او با دریافت نامه‌هایی به همراه نوارهایی ویدیویی از شخصی به اسم آلبرتو ناکس و با خواندن نامه‌ای با دو کلمه: «تو کیستی؟» که باعث شد ذهن او پر از سوالات گوناگون فلسفی شود و جوابی برای آنها نداشت مجذوب جهان دورش و خودش می‌شود. البته داستان این نامه به همین راحتی پایان نیافت و او بعد‌ها نامه‌ای طولانی‌تر از قبلی گرفت با موضوع جهان چگونه به وجود آمد؟ بعد از دریافت چندین نامه آنها یکدیگر را ملاقات می‌کنند و صحبت می‌کنند که اغلب از موضوعاتی چون یونان باستان، قرون وسطی، امپراتوری روم گرفته تا موضوعاتی از جهان امروزی صحبت می‌کنند. این دختر نماد اغلب نوجوانان دنیا است، ذهنی آَشفته و درگیر با سوال‌هایی بدون جواب درباره‌ی چه کسی بودن خود. به طور خلاصه کتاب دنیای سوفی اثر یوستاین گاآردر با گفتن داستانی جذاب از دنیای یک دختر، سعی بر پاسخ دادن به سوالاتی است که بشر در طول تاریخ داشته است، دارد. داستانی جذاب که در عمق آن سعی بر آموزش تاریخ و فلسفه‌های طول تاریخ دارد همراه اتفاقاتی که این کتاب را جذاب‌تر می‌کند. یوستاین گاآردر در ضمن دروایت دنیای سوفی، تاریخ فلسفه را به‌صورت طبقه‌بندی‌شده به خواننده آموزش دهد؛ همچنین در داستان وقایعی اتفاق می‌افتد که خواننده را تشویق به خواندن ادامه رمان می‌کند.
فیلترها Close
از: 2,800 تومان تا: 600,000 تومان
ريال2800 ريال600000