جستجو
منو بستن

ذهن ذن ذهن آغازگر

تولید کننده: بیدگل
ذهن ذن، ذهن آغازگر مقدمه‌ای کلاسیک برای تمرین دادن و به تعبیری محبوب‌ترین کتاب ذن در آمریکاست. این کتاب از روی گفتارهای شونریو سوزوکی، یکی از اثرگذارترین معلمان معنوی قرن بیستم، گردآوری و ثبت شده است. سوزوکی دو دهه‌ی آخر زندگی‌اش را در مراکز اقماری تمرین ذن در غرب امریکا به تدریس پرداخت. سوزوکی در این کتاب بی‌پیرایه و صریح حرف می‌زند. او از بودیسم در مقام مذهب یا فاسفه راززدایی می‌کند و مدام توجه ما را به سمت تمرین ساده و کاملِ نشستن سوق می دهد تا بلکه ذهن خود را از راه مراقبه تصفیه کنیم.
قابلیت دسترسی: موجود
56,000 تومان
i h
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است

به نظر می‌رسد صبح زود که ساعت زنگ می‌زند و بلند می‌شوی حس خوبی نداری. رفتن و نشستن آسان نیست، حتی پس از آن که وارد ذن‌دو می‌شوی و شروع به ذاذن می‌کنی باید خودت را ترغیب کنی که خوب بنشینی. این‌ها همان امواج ذهن تو هستند. در ذاذن ناب نباید هیچ موجی در ذهنت باشد. همان‌طور که نشسته‌ای این امواج کوچک و کوچک‌تر می‌شوند و تلاش تو به احساسی ظریف‌تر بدل می‌شود.

می‌گوییم: «با کندن علف‌های هرز، گیاه را تقویت می‌کنیم.» علف‌های هرز را می‌کنیم و آن‌ها را نزدیک گیاه دفن می‌کنیم تا آن را تقویت کنیم. پس حتی اگر در تمرینت مشکلی داشتی، اگر هنگام نشستن در معرض امواجی بودی، همان امواج کمکت خواهند کرد. پس نباید از ذهنت ناراحت باشی. از قضا باید بابت علف‌های هرز ممنون باشی، چون در نهایت تمرین تو را غنی می‌کنند. اگر این مورد را که علف‌های هرز در ذهنت به خوراک ذهنی بدل می‌شوند تجربه کنی، تمرینت پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت. پیشرفت را حس خواهی کرد. می‌فهمی که آن‌ها چطور به خوراک خود بدل می‌شوند. بی‌گمان کار چندانی ندارد که در مورد تمرینمان تفسیری فلسفی یا روان‌شناختی ارائه کنیم، ولی این کافی نیست. ما باید از اینکه چطور علف‌های هرزمان به خوراک تبدیل می‌شوند تجربۀ واقعی داشته باشیم.

مشخصات محصولات
پدید آورندهشونریو سوزوکی
تعداد صفحات207
سال انتشار1400
شمارگان1000
نوبت چاپیازدهم
قطع کتابرقعی
شابک9786226401944
نوع جلدشومیز
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*