جستجو
منو بستن

دنیای سوفی

تولید کننده: نیلوفر
یکی از پرفروش‌ترین و شگفت‌انگیزترین کتاب‌های دنیا، دنیای سوفی اثر یوستاین گاآردر است، که نکات ارزشمندی در رابطه با فلسفه با زبان و روایتی ساده در قالب رمان را برای ما بازگو می‌کند. فیلسوفان زیادی در طول تاریخ سخنان باارزش گفته‌اند و ۳ هزار سال از آن دوران گذشته است و یوستاین گاآردر نویسنده‌ی نروژی آنها را در کتاب دنیای سوفی به صورت یک رمان و با زبانی ساده جمع کرده است. کتابی که اولین چاپ آن در سال ۱۹۹۱ در نروژ بوده است و از روی این کتاب فیلم و بازی‌هایی نیز با همین نام ساخته شده است. این کتاب مخصوصا در کشور آلمان که سرزمین پیدایش و پرورش بزرگ‌ترین مردان فلسفه‌ی مغرب زمین پس از دنیای یونان و رومی است، بسیار خوانده شده است. کتاب دنیای سوفی برای اولین بار در ایران با ترجمه‌ی حسن کامشاد و نشر نیلوفر منتشر شده، چهار ترجمه‌ی دیگر از این کتاب، نسخه‌ای با خط بریل و حتی صوتی آن نیز منتشر شده است. نسخه‌ای که در اختیار شما قرار گفتهاست، ترجمه‌ی مهدی سمسار است. شخصیت اصلی این رمان سوفی آموندسن است، دختری خلاق و سرشار از انرژی که ۱۵ سال سن دارد. او با دریافت نامه‌هایی به همراه نوارهایی ویدیویی از شخصی به اسم آلبرتو ناکس و با خواندن نامه‌ای با دو کلمه: «تو کیستی؟» که باعث شد ذهن او پر از سوالات گوناگون فلسفی شود و جوابی برای آنها نداشت مجذوب جهان دورش و خودش می‌شود. البته داستان این نامه به همین راحتی پایان نیافت و او بعد‌ها نامه‌ای طولانی‌تر از قبلی گرفت با موضوع جهان چگونه به وجود آمد؟ بعد از دریافت چندین نامه آنها یکدیگر را ملاقات می‌کنند و صحبت می‌کنند که اغلب از موضوعاتی چون یونان باستان، قرون وسطی، امپراتوری روم گرفته تا موضوعاتی از جهان امروزی صحبت می‌کنند. این دختر نماد اغلب نوجوانان دنیا است، ذهنی آَشفته و درگیر با سوال‌هایی بدون جواب درباره‌ی چه کسی بودن خود. به طور خلاصه کتاب دنیای سوفی اثر یوستاین گاآردر با گفتن داستانی جذاب از دنیای یک دختر، سعی بر پاسخ دادن به سوالاتی است که بشر در طول تاریخ داشته است، دارد. داستانی جذاب که در عمق آن سعی بر آموزش تاریخ و فلسفه‌های طول تاریخ دارد همراه اتفاقاتی که این کتاب را جذاب‌تر می‌کند. یوستاین گاآردر در ضمن دروایت دنیای سوفی، تاریخ فلسفه را به‌صورت طبقه‌بندی‌شده به خواننده آموزش دهد؛ همچنین در داستان وقایعی اتفاق می‌افتد که خواننده را تشویق به خواندن ادامه رمان می‌کند.
قابلیت دسترسی: ناموجود
145,000 تومان
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است
زمان تحویل: 3-5 روز

ما دیدیم که چگونه حکماى عصر هلنى به تکرار آنچه فلاسفه‌ى کهن یونانى آورده بودند، پرداختند. این از یک جهت کوششى بود به قصد آن که آن‌ها را بنیان‌گذاران دین تازه‌اى معرفى کنند. «پلوتین» دور از آن نبود که افلاطون را نجات‌بخش بشریت نام دهد.

با وجود این، ما مى‌دانیم که نجات‌دهنده‌اى دیگر در خارج از مرزهاى سرزمین‌هاى یونانى رومى در همین عصر مورد بحث ما تولد یافت. به «عیساى ناصرى» مى‌اندیشم. ما در این فصل به نفوذ افزایش یابنده‌ى مسیحیت در دنیاى یونانى رومى خواهیم پرداخت، به همان ترتیب که خواهیم دید چگونه دنیاى هیلد نیز رفته رفته وارد دنیاى خود ما مى‌شود.

عیسى یهودى بود و به فرهنگ سامى تعلق داشت. یونانیان و رومیان فرهنگ «هند و اروپائى» داشتند. بنابراین، مى‌توانیم عنوان کنیم که فرهنگ اروپائى دو ریشه دارد. پیش از آن که با دقت و موشکافى بیشتر نفوذ روزافزون مسیحیت را در فرهنگ یونانى رومى مطرح کنیم، لحظه‌اى پیرامون این دو ریشه تأمل کنیم.

مشخصات محصولات
پدید آورندهیوستین گردر
تعداد صفحات607
شمارگان3300
نوبت چاپبیست و هفتم
قطع کتابرقعی
شابک9789644480416
نوع جلدشومیز
مترجمحسن کامشاد
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*