جستجو
منو بستن

در میان گمشدگان

تولید کننده: ماهی
کتاب در میان گمشدگان نوشته دن شاون است. او نویسنده سه مجموعه داستان کوتاه و سه رمان از جمله در میان گمشدگان است که نامزد نهایی جایزه کتاب ملی در سال ۲۰۰۱ بود. داستان‌های دن شاون همیشه در بین بهترین داستان‌های کوتاه آمریکایی قرار دارند.
قابلیت دسترسی: ناموجود
25,000 تومان
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است

دن شاون در کتاب در میان گمشدگان قصه‌ زن‌ها و مردها و بچه‌هایی را تعریف می‌کند که مانده‌اند کدام تصمیم، کدام انتخاب و کدام حادثه آن‌ها را به جایی که هستند کشانده است. از خانواده‌هایی می‌گوید که خود را میان رنج‌های این دنیای آشفته‌ی مدرن «گمشده» یافته‌اند و به حکم غریزه می‌کوشند همچنان با هم بمانند. آنچه این آدم‌ها پشت سرگذاشته‌اند معمولاً سیاه است، زمان حال به خاکستری می‌زند و آینده، مثل توفانی در راه، نحس و وحشت‌زا است. .

دن شاون تاکنون سه مجموعه‌داستان و سه رمان چاپ کرده است. مجموعهٔ حاضر گزیده‌ای است از داستان‌های دو کتاب پایان درخور و در میان گمشدگان. پایان درخور اول بار در سال ۱۹۹۶ به همت انتشارات دانشگاه نورث وسترن انتشار یافت و سپس همراه با در میان گمشدگان در انتشارات بلنتاین به چاپ رسید.

در داستان‌های دن شاون هم همیشه کسی در حال رفتن است، در حال ترک شهرش، خانه‌اش، خانواده‌اش یا کسانی که به خیال خودشان او را به‌خوبی می‌شناسند. آدم‌ها همین‌طور تصادفی می‌آیند و می‌روند؛ بعضی‌ها بی‌خبر ناپدید می‌شوند و کسانی هم هستند که زندگی فعلی‌شان را فقط یک توهم می‌بینند و خیال می‌کنند زندگی کس دیگری را تجربه می‌کنند. دن شاون سعی می‌کند تراکم مه‌آلود فکرها و احساسات پیچیده و متناقض آدم‌ها را، که از سر ترس یا عشق در درون خود پنهان می‌کنند، به تصویر بکشد.

شاون، پس از چاپ مجموعهٔ در میان گمشدگان، در گفت‌وگویی با اسکات فیلیپس می‌گوید: «از این‌که می‌بینم انسان می‌تواند همزمان بخندد و گریه کند خوشم می‌آید. تراژدی و کمدی می‌توانند همزمان و در کنار هم حضور داشته باشند. اگر چیزی از خودم در این داستان‌ها وجود داشته باشد، همین عادت یا اشتیاقم به متناقض‌بودن است، به یافتن گنگی و ابهام در احساسات به‌ظاهر روشن، به حسرت‌خوردن در آستانهٔ لحظه‌ای لذت‌بخش، یا برعکس، به مشاهدهٔ چیزی به‌شدت مضحک در پس‌زمینهٔ صحنه‌ای به‌شدت غم‌انگیز.»

دن شاون استادیار بازنشستهٔ کالج اوبرلین در رشتهٔ ادبیات خلاق است. همسرش شیلا شوارتز، که در سال ۲۰۰۸ درگذشت، در سال ۱۹۹۹ برندهٔ جایزهٔ اُ. هنری شده بود.

مشخصات محصولات
پدید آورندهدن شاون
تعداد صفحات187
نوبت چاپاول
قطع کتابجیبی
شابک978-964-7948-50-0
نوع جلدشومیز
مترجمامیر مهدی حقیقت
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*