جستجو
منو بستن

ماه و شش پنی

تولید کننده: ماهی
نویسنده: سامرست موام
ترجمه: شهرزاد بیات موحد
نشر : ماهی

کتاب ماه و شش پنی با نام اصلی The Moon and Sixpence یکی از مهم‌ترین کتاب‌های سامرست موام، نویسنده انگلیسی است که برای اولین بار در سال ۱۹۱۹منتشر شد. کتاب درباره سیر تحول و تطور «چارلز استریکلند »است که ناگاه در چهل و چند سالگی شور غیر قابل مهاری را درون خود حس می‌کند که ناچاراً باید گوش به‌فرمان آن باشد و به زندگی مشترک و خانوادگی و موقعیت شغلی‌اش به عنوان یک سهامدار بورس پشت پا بزند، همه‌چیز را ترک کند و هیولای درونش را به تصویر بکشد تا شاید دست از سر او بردارد و باز طعم آرامش را مزه مزه کند.
قابلیت دسترسی: ناموجود
50,000 تومان
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است

همدلی استعداد دل‌انگیزی است، اما کسانی که می‌دانند از این استعداد برخوردارند اغلب از آن سوءاستفاده می‌کنند. (کتاب ماه و شش پنی – صفحه ۲۷)

اگر سلوک نامتعارف آدمی در حلقه‌ی اطرافیانش متعارف شمرده شود، آن‌گاه نامتعارف بودن در چشم جهانیان دشوار نمی‌نماید. این نکته جان آدمی را از اعتماد به نفس سرشار می‌کند. (کتاب ماه و شش پنی – صفحه ۷۲)

چرا فکر‌ می‌کنید زیبایی، این ارزشمندترین نعمت روی زمین، مثل سنگی در ساحل افتاده تا هر رهگذر بی‌اعتنایی آن را ببیند و باری به هر جهت از زمین برش دارد؟ زیبایی چیز شگفت‌انگیز و غریبی است که هنرمند، به بهای شکنجه روح خود، آن را از آشوب جهان می‌آفریند. (کتاب ماه و شش پنی – صفحه ۹۶)

آنچه من با اطمینان عشق دانسته بودم چیزی نبود جز پاسخی زنانه به نوازش دیدن و آسایش چشیدن، واکنشی که اغلب زنان در ذهن خود آن را عشق می‌پندارند. اینک احساس منفعل است که می‌تواند به هر علتی برانگیخته شود، درست مثل ساقه‌ی نازک درخت مو که بر تنه‌ی هر درخت دیگری دامن می‌گسترد. (کتاب ماه و شش پنی – صفحه ۱۴۶)

در عشق حسی از ضعف هست، میلی به حمایت و اشتیاقی به یاری رساندن و لذت بخشی. اگر از خود گذشتگی در عشق جایی نداشته باشد، دست‌کم نوعی خودخواهی در آن هست که به شکل شگفت انگیزی خود را پنهان می‌کند. عدم خود باوری و تزلزل خاصی در آن هست. (کتاب ماه و شش پنی – صفحه ۱۴۹)

اما یکی از نادرست‌ترین ضرب‌المثل‌های دنیا این است که هر کس خربزه بخورد، پای لرزش می‌نشیند. بنا بر تجربه‌ی حیات آدمی، خیلی‌ها مدام کارهایی می‌کنند که باید به فاجعه بینجامد، اما در نهایت به یاری بخت از نتیجه حماقتشان قسر در می‌روند. (کتاب ماه و شش پنی – صفحه ۱۵۸)

هیچ پدیده ای در جهان به عظمت هنر نیست. (کتاب ماه و شش پنی – صفحه ۱۷۳)

یک زن می‌تواند مردی را که به او آزار رسانده ببخشد، اما هیچ‌وقت نمی‌تواند از تقصیرات مردی بگذرد که در حقش فداکاری کرده است. (کتاب ماه و شش پنی – صفحه ۱۸۹)

همه ما در این دنیا تنها هستیم… ما در تلاشی عاجزانه و رقت‌بار می‌کوشیم دیگران را از گنجینه‌های قلب خود آگاه کنیم، اما دیگران یارای پذیرش آن‌ها را ندارند. این است که ما در کنار هم پیش می‌رویم، پهلو به پهلوی هم، اما تنها و جدا از یکدیگر. ما همراهانمان را نمی‌شناسیم و آن‌ها هم ما را نمی‌شناسند. (کتاب ماه و شش پنی – صفحه ۱۹۸)

«برخی آدمیان چنان در عطش حقیقت می‌سوزند که برای دستیابی به آن بنیاد جهان را متلاشی خواهند کرد. (کتاب ماه و شش پنی – صفحه ۲۵۹)

زندگی سخت است و طبیعت گاه از شکنجه‌ی فرزندانش لذت هولناکی می‌برد. (کتاب ماه و شش پنی – صفحه ۲۶۹)

مشخصات محصولات
پدید آورندهسامرست موام
تعداد صفحات288
سال انتشار1400
شمارگان1500
نوبت چاپدوم
قطع کتابرقعی
شابک9789642092178
نوع جلدشومیز
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*