جستجو
منو بستن

حافظ جاوید

تولید کننده: نشر فرزان روز
حافظ جاوید
هاشم جاوید
توضیح دادن دشواری‌های ابیات و غزلیات دیوان حافظ در این نوشته تحقیقی ، مؤلف به بررسی مضامینی می پردازد که حافظ با وام گیری از قرآن آن را در تاروپود شعر خود جای داده و نیز آنچه از نظامی شاعر پیش از خود بهره گرفته است. در آخر نیز به تفسیر ۶۸ واژه و مضمون خاص نظیر اشک غماز ، در خرابات مغان ، در میخانه ببستند ، خونین کفنان و ... می پردازد. ساختار غزل هاي او وصف عشق و شراب و مستي و بيزاري از ريا و دورويي و سالوس مسلكي ؛ به شعر وي رنگ خاصي بخشيده است. در واقع اشعار خواجه سراسر پوشيده از مفاهيم فلسفي و عرفاني اسلامي است و از رندي و آزاد انديشي چاشني گرفته است. صوفي ار باده به اندازه خورد نوشش باد ود نه انديشه اين كار فراموشش باد ... پير ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت آفرين بر نظر پاك خطا پوشش باد
قابلیت دسترسی: ناموجود
100,000 تومان
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است

دیوان حافظ که از دیرباز در دل و خانۀ هر ایرانی جای داشته و عزیز بوده است، در عین حال دارای ابیات و غزلهایی است که فهم آنها به آسانی ممکن نیست.
در این کتاب، یکی از حافظ‌شناسان بنام، که مقالات ایشان در شرح دشواریهای اشعار حافظ شهرت و اعتبار فراوان دارد، به شرح دقیق و استادانه و بدیع دشواریهای اشعار لسان الغیب می پردازد.

مشخصات محصولات
پدید آورندههاشم جاوید
تعداد صفحات624
سال انتشار1375
قطع کتابرقعی
نوبت چاپسوم
نوع جلدگالینگور
شابک978-964-321-495-1
نوع جلدگالینگور
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*