جستجو
منو بستن

اتود در قرمز لاکی

تولید کننده: هرمس
توددرقرمزلاکی
آرتور کانن دویل
مترجم: مژده دقیقی
انتشارات هرمس
شرلوک هولمز کارآگاه عجیب و غیب و نام‌آشنایی است که هرکدام از خوانندگان و علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی یک‌بار هم که شده تلاش کرده‌اند مسائل را از دریچه‌ی نگاه او ببینند و مثل او تیزبین و دقیق باشند و رابطه‌ی مسائل را پیدا کنند. او کسی است که حدس‌هایش شبیه غیب‌گویی جادوگرهاست و اطرافیانش و البته خواننده را حیرت‌زده می‌کند؛ اما شرلوک هولمز اولین بار از کجا آمد. اتود در قرمز لاکی سرآغاز داستان شرلوک است. داستانی که آرتور کانون دویل نوشت و در آن زوج شرلوک و جان واتسون را خلق کرد تا علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی و جنایی تا سال‌ها بعد از وجود یک کارآگاه جذاب و درعین‌حال اعصاب‌خردکن لذت ببرند. این داستان دوست‌داشتنی را بخوانید و با سرآغاز داستان شرلوک هولمز آشنا شوید.
قابلیت دسترسی: ناموجود
39,000 تومان
i h
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است

 صبح گرمی در ماه ژوئن بود و قدیسین متأخر مانند زنبورهایی که کندویشان به‌عنوان کندوی نمونه انتخاب‌شده باشد. سخت سرگرم کار بودند. در مزارع و خیابان‌ها نیز همین همهمه از سخت‌کوشی انسان‌ها برمی‌خاست. در جاده‌های خاکی بزرگ. صف‌های طویلی از قاطرهایی با بارهای سنگین درحرکت بودند؛ همه به سمت غرب، چون تب طلا کالیفرنیا را فراگرفته بود و مسیر سفر زمینی به آن منطقه از شهر این برگزیدگان می‌گذشت. در این مسیر گله‌های گوسفند و گوساله‌های نر هم دیده می‌شدند که از مراتع دورافتاده می‌آمدند؛ و همچنین صف‌های طویل مهاجران خسته. انسان‌ها و اسب‌هایی که به یک‌میزان از سفر بی‌پایان خود فرسوده شده بودند. در میان این مجموعه قر و قاطی، لوسی فری‌یر با مهارت سوارکاری باتجربه راه می‌گشود و چهارنعل می‌تاخت؛ چهره‌اش از این تقلا گل‌انداخته و موهای بلوطی بلندش پشت سرش در هوا تکان می‌خورد. از جانب پدرش در شهر مأموریتی داشت و مانند بارها پیش‌ازاین؛ باشهامت و بی‌باکی جوانی با شتاب می‌رفت و تنها به فکر وظیفه‌اش بود و اينکه چگونه باید آن را به انجام برساند. ماجراجویان گرد راه نشسته مات و مبهوت او را با نگاه دنبال می‌کردند و حتی سرخپوستان بی‌احساس؛ با آن لباس‌های پوست دباغی نشده خود. از زیبایی این دوشیزه پریده‌رنگ به حیرت می‌افتادند و خویشتن‌داری مألوف خود را کنارمی گذاشتند.

دختر به حاشیه شهر رسیده بود که متوجه شد گله بزرگی راه را بسته است که ده دوازده گاوچران از دشت‌ها با ظاهری خشن آن را هدایت می‌کنند. او که طاقت صبر کردن نداشت تلاش کرد اسبش را به‌زور وارد جایی کند که به نظر می‌رسید شکافی در گله باشد و به‌این‌ترتیب از این مانع بگذرد. ولی هنوز درست‌وحسابی وارد این شکاف نشده بود که گاوهای وحشی راه را پشت سرش بستند و خود را کاملاً در محاصره سیل در حال حرکت گوساله‌های نربا نگاه‌های غضبناک و شاخه‌ای بلند یافت. او که شیوه رفتار با دام‌ها رامی دانست از وضعیت خود بیمناک نشد. بلکه از هر فرصتی استفاده کرد تا اسبش را پیش براند. به این امید که در میان آن صف راهی باز کند.

مشخصات محصولات
پدید آورندهآرتور کانن دویل
تعداد صفحات180
سال انتشار1399
شمارگان1000
نوبت چاپنهم
قطع کتابپالتویی
شابک978-964-710-084-7
نوع جلدشومیز
مترجممژده دقیقی
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*