جستجو
منو بستن

خداحافظ گاری کوپر

تولید کننده: نیلوفر
رومن گاری در کتاب خداحافظ گاری کوپر، داستان نسلی را روایت می‌کند که از دل جنگ و خونریزی بیرون آمده‌اند. جوان ۲۱ ساله‌ای به نام لنی برای اینکه از رفتن به ارتش جلوگیری کند از آمریکا می‌گریزد. او به خانه‌ی دوستش در ارتفاعات آلپ پناه می‌برد. آمریکا دوره‌ی حساس جنگ ویتنام را می‌گذراند. خانه‌ی دوست لنی هم تبدیل به مکانی شده است که هرکسی که می‌خواهد از جنگ فرار کند، به آنجا پناه میاورد. لنی برای گذراندن زندگی گهگاه به دیگران اسکی آموزش می‌دهد. اما در کل دوست دارد که با انسان‌ها دمخور نباشد. او زندگی را در ارتفاع بالا مقدس می‌داند. اما بهرحال مجبور است که مردم را ببیند. لحظه‌های برخورد او با انسان‌ها و افکاری که در سر دارد، از زیباترین و جذاب‌ترین قسمت‌های کتاب خداحافظ گاری کوپر است. لنی عکسی از گاری کوپر دارد که آن را تنها یادگاری دوست داشتنی‌اش از آمریکا و زندگی گذشته‌اش می‌داند.
قابلیت دسترسی: ناموجود
75,000 تومان
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است
زمان تحویل: 1-2 روز

ــ آخه اين گاری كوپر به چه دردت می‌خوره؟

لنی پاسخی نمی‌داد و با دقت عكس را سرِ جايش می‌گذاشت.

ــ می‌خوای يه چيزی بهت بگم؟ باباجان گاری كوپر مُرد. مُرد و رفت پی كارش. همين و والسلام. اون آمريكايی خونسرد و مطمئن از خود و مهارتش در تيراندازی كه با تبهكاران می‌جنگيد، هميشه جانب حق و عدالت را می‌گرفت و هميشه هم در پايان پيروز می‌شد، دوره‌اش تمام شد، مرد، فاتحه. اون آمريكايی با تمام اعتماد به نفس‌اش، تشريف برد، اون دنيا. الآن بحث از ويتنامه، از دانشجوهای دانشگاه‌هاست كه مشت‌هاشونو بردن بالا و محله‌های سرخپوست‌هاست. بای‌بای گاری كوپر، خدا رحمتت كنه.

بچه‌ها ساكت می‌شدند، لنی رو برمی‌گرداند و تظاهر می‌كرد دارد در كوله‌پشتی‌اش دنبال چيزی می‌گردد.

ــ اكنون نوبت كندی است كه با آن مرزهای جديدش به سادگی سرمان شيره بمالد، يعنی بای‌بای مرد خونسردِ بی‌عيب و محكم چون كوه. اكنون ديگر نوبت فرويد است و عقده و از اين جور زرت و پرت‌ها. گاری كوپر با تمام خونسردی و مهارتش رفت بر دست ننه‌اش. الآن ديگر همه مافنگی شدن. مرز جديد ال.اس.دی است. اونوقت تو چسبيدی به اون عكس؟ اونو رو سرت گذاشتی و حلوا حلوا می‌كنی؟ چرا سراغ كتاب مقدس رو نمی‌گيری؟

بعد ديگران را شاهد می‌گرفت:

ــ حسابشو بكنين. اين مردك هزارها كيلومتر از آمريكا فاصله گرفته ولی هنوزم عكس گاری كوپر تو جيبشه؟ راستی كه گريه داره.

مشخصات محصولات
پدید آورندهرومن گاری
تعداد صفحات288
سال انتشار1391
شمارگان3300
نوبت چاپیازدهم
قطع کتابرقعی
شابک978-964-448-142-0
نوع جلدشومیز
مترجمسروش حبیبی
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*