جستجو
منو بستن

حاء سین نون

تولید کننده: نیستان
رمان، روایتی است از زندگانی امام حسن مجتبی (ع)، در بستر زمانی شهادت حضرت امیر و آغاز خلافت امام تا شهادت ایشان. و محوریت موضوع صلح. شجاعی در این رمان با رفت‌وبرگشت‌های راوی میان دو جبهه امام و معاویه و بازسازی و بازیابی اهداف و افکار و شخصیت معاویه، تصویری جدید از صلح امام به مخاطب ارائه میدهد.
قابلیت دسترسی: موجود
36,000 تومان
i h
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است

- حمد و سپاس خدایی را، که یکتاست در ازلیتش و باعظمت است در ربوبیتش و بزرگ است در کبریا و جبروتش، او که به بدایع آغاز کرد و آفرید خلقی را که مانندش، پیش نبوده و نیافریده.
در شبی که گذشت، جان کسی از میان خاکیان برخاست که در عبودیت و بندگی، به او نه گذشتگان رسند و از او نه آیندگان پیشی گیرند. او که جهاد کرد همراه و کنار رسول خدا و به جان سپر بود برای پیامبرش؛ هیچ میدانی از نبرد، ندید و نبود مگر که پیامبر، با رایتش او را پیش می­فرستاد و جبرائیل و میکائیل در میانش می­داشتند؛ و بازنمی­نگشت، مگر به فتحی که خدا بر دستانش جاری می­ساخت.
در شبی درگذشت که یوشع بن نون، وصی موسی بن عمران هم؛ در شبی درگذشت که عروج کرد عیسی بن مریم هم؛ در شبی...
بغض که سد کلام حضرت­مان می­شود، اشک می­بارد از چشمان مسجدنشینان، هر کنار، آهی...
- خدای­مان صبر و اجر کرَم فرماید به ماتم امیرمومنان، علی بن ابیطالب، که شرق و غرب عالم را داغش عزادار کرد و مصیبت زده...
حضرت­مان می­نشیند و اشک هم در چشمانش و اندوه هم دوچندان در سینه­اش، ضجه مسجدنشینان به هم می­پیچد و زاری شان...
چندی می­گذرد و مویه­های یتیمی که آرام می­شود و رد اشک بر صورت مسجد و مسجدنشینان خشک؛ حضرت­مان باز برمی خیزد:
- آن که می­شناسدم، می­داند و آن که نمی­شناسد، بداند که منم فرزند بشیر و نذیر؛ پسر بشارت­آورنده و بیم­دهنده؛ منم فرزند آن که به سوی خدا دعوت می­کرد و می­خواند به اذن خدا؛ منم پسر نور هدایت و شعله تابان؛ منم از خاندانی که خداوند هر پلیدی و ناپاکی را از ایشان دور کرد و طاهرشان ساخت و پاک؛ منم از خاندانی که خداوند دوستی و مودت­شان را در قرآنش فریضه خواند و واجب، قُل لا اسئَلکم علیه اجرا اِلا المَوَده فی القُربی و مَن یَقترف حَسَنه نزِد له فیها حسناً؛ و همانا محبت و مودت ماست تمام حُسن و هر چه نیکی... آن که نمی­شناسد، بداند منم حسن، فرزند امیر مومنان علی و پسر پیامبر رحمت!

مشخصات محصولات
پدید آورندهسید علی شجاعی
تعداد صفحات129
سال انتشار1400
شمارگان1000
نوبت چاپدوازدهم
قطع کتابرقعی
شابک9789643377250
نوع جلدشومیز
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*