جستجو
منو بستن

جستارهایی در باب عشق

تولید کننده: نیلوفر
نویسنده: آلن دو باتن
مترجم: گلی امامی
انتشارات: نیلوفر

داستانی در اسطوره‌ی یونان می‌گوید‌ در زمان یونان باستان، انسان‌ها بیش از امروز قدرتمند بودند؛ آن‌ها دو سر، چهار دست و چهار پا داشته‌اند. روزی زئوس، خدای خدایان برای اینکه بتواند در مقابل انسان‌ها بایستد و آن‌ها را شکست دهد، این موجودات را به دو نیم کرد، از آن‌جا بود که هر انسان نیمه‌ی گمشده‌اش را جست‌وجو کرد و هنوز همه‌ی انسان‌ها به دنبال نیمه گمشده‌ی خودشان می‌گردند؛ اما برای دست یافتن به این عشق، حاضرند چه‌قدر جست‌وجو کنند؟ برای رسیدن به این عشق، حاضرند چه چیزهایی را نادیده بگیرند یا چقدر اقرار کنند؟ چه آسیب‌هایی بزنند و چه آسیب‌هایی ببینند؟ آلن دوباتن در کتاب جستار‌هایی در باب عشق سعی می‌کند به این سوال‌ها پاسخ دهد و روند پیشرفت و سقوط یک ارتباط عاشقانه را از نگاه فلسفی و روانشناختی بررسی می‌کند.
قابلیت دسترسی: ناموجود
65,000 تومان
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است
زمان تحویل: 3-5 روز

«کلوئه از حرف زدن در مورد خودش متنفر بود. شاید فروتنی و ناچیز شمردن خودش یکی از بارزترین ویژگی‌های او بود. وقتی در میانِ گفتگوهایش صحبت دربارهٔ خود را پیش می‌کشید، به جای آنکه به سادگی از واژه‌های «من» یا «کلوئه» استفاده کند، خودش را «درمانده‌ای مثل من» خطاب می‌کرد. این خود کوچک‌بینی جذاب‌ترین خصوصیت او بود، چون به نظر می‌رسید دور از آن جذابیت‌های پنهان رایج میان افرادی بود که نسبت به خود حسّ ترحم دارند. مثل خود کوچک‌بینی کاذب موجود در این گفته: «من چقدر احمقم، و انتظار شنیدن این جواب. نخیر، احمق نیستی.»

دورانِ کودکی‌اش عجیب و غریب بود، اما در موردش خویشتنداری نشان می‌داد (من از اغراق در مورد دوران بچگی‌ام و این که مصایب ایوب را نسبت به مشکلات من کوچک نشان دهند متنفرم). او در خانواده مرفهی بزرگ شده بود. پدرش (همهٔ مشکلاتش زمانی شروع شدند که والدینش اسم او را «بری» گذاشتند) یک دانشگاهی، استاد حقوق بود، و مادرش (کلر) برای مدتی یک گلفروشی را اداره می‌کرد. کلوئه فرزند وسطی خانواده بود، دختری که بین دو پسر دُردانهٔ محبوب و بی‌نقص تک افتاده بود. وقتی برادر بزرگ‌ترش کمی بعد از هشتمین سالگرد تولدش به علت سرطان خون فوت کرد، سوگ و ناراحتی پدر و مادرش به شکل خشمی، معطوف به دخترشان شد، دختری که در مدرسه کندذهن و در خانه عبوس و بداخلاق بود و به جای پسرشان مثل کنه به زندگی چسبیده بود. کلوئه با احساس گناه بزرگ شد، پر از حس تقصیر و گناه نسبت به اتفاق‌هایی که رخ داده بود، احساسی که مادرش در جهت تخفیف آن چندان تلاش نمی‌کرد. مادرش دوست داشت که نقطه ضعفی از خصوصیت کسی به دست آورد و پیوسته بر سرش بکوبد. به کلوئه همیشه یادآوری می‌شد که در مقایسه با برادر از دست رفته‌اش ـ از لحاظ درسی ـ چقدر تنبل و دست و پا چُلفتی است و دوستانش چقدر ناباب‌اند، (ایرادهایی که واقعآ درست نبودند، اما با هر بار تذکر بیشتر واقعی می‌شدند). کلوئه برای جبران کمبود محبت به پدر روی آورد، اما این مرد به همان اندازه که نسبت به در میان گذاشتن دانش و اطلاعات حقوقی‌اش دست و دل باز عمل می‌کرد، نسبت به عواطف خویش با خست رفتار می‌نمود.»

مشخصات محصولات
پدید آورندهآلن دو باتن
تعداد صفحات228
سال انتشار1400
شمارگان3300
نوبت چاپشونزدهم
قطع کتابرقعی
شابک9789644484780
نوع جلدشومیز
مترجمگلی امامی
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*