جستجو
منو بستن

بلندی های بادگیر

تولید کننده: نی
نویسنده: امیلی برونته
مترجم: رضا رضایی
نشر : نی

کتاب بلندی های بادگیر با عنوان اصلی Wuthering Heights تنها رمان امیلی برونته است که شهرتی جهانی یافته‌ است. امیلی برونته خواهر کوچک‌تر شارلوت برونته و خواهر بزرگ‌تر ان برونته بود که آن‌ها نیز امروزه از بزرگ‌ترین نویسندگان کلاسیک جهان به حساب می‌آیند.
قابلیت دسترسی: ناموجود
130,000 تومان
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است
زمان تحویل: 3-5 روز

امیلی برونته نویسنده رئالیستی است که رمان بلندی های بادگیر را به زبان ساده نوشته است. او کتاب بلندی‌های بادگیر را به زبانی ساده در خط روایی مستقیم شرح می‌دهد و سایه‌هایی از سبک رمانتیسم را می‌توان در این اثر دید. رمانتیسم شیوه‌ای از نگارش  است که در قرن نوزدهم پدید آمد. نویسندگان این سبک با خود ساختگی و خودباوری تمایلی به برجسته کردن خویشتن انسانی، گرایش به سوی خیال و رویا داشتند. وجود فضاهای خیالی و حتی جادویی در این اثر هم نشان می‌دهد که برونته سعی کرده با سنت داستان نویسی گوتیک رمانی درباره‌ی مرگ، عشق و انتقام خلق کند.

این رمان بلند  20 فصل دارد. حوادث، شخصیت‌ها و فضاهای داستان نشان از بازتاب زندگی شخصی امیلی در این رمان است، در واقع با نگاهی به زندگی امیلی برونته و شناخت اخلاق و روحیات او می‌توان بازتاب زندگی او را در رمان بلندی‌های بادگیر دید. وجود عناصر طبیعت، مرگ مادر شخصیت‌های اصلی در خردسالی، و حتی زندگی برادر کاترین یعنی هیتکلیف بسیار شبیه به زندگی برادر امیلی است. جوزف که در این داستان شخصیتی مذهبی و متعصب دارد هم کاملا نمودی از پدر سرسخت و مذهبی امیلی است.

كل داستان از زبان كارگری به نام نلی روایت می‌شود و دیده‌ها و شنیده‌های اوست که خواننده را به قضاوت و شناخت شخصیت‌ها دعوت می‌کند و هرجایی از داستان که نلی در آن حضور نداشته  روایت را از زبان شخصیت‌های دیگر نقل می‌کند. در واقع امیلی برونته از نگاه نلی کارها و اعمال شخصیت‌ها را بررسی می‌کند.

در قرن 19 میلادی در انگلستان صحبت کردن از مسائلی مثل نابرابری‌های جنسیتی و طبقاتی، مسائل مذهبی و عشق خارج از عرف به نوعی ممنوع بوده است اما در این رمان می‌بینیم که امیلی برونته با شجاعت از زمان خود جلوتر می‌رود و با صراحت از مفاهیمی صحبت می‌کند.

جدال فقر و ثروت، حضور ارواح، عشق و دوری مضمون اصلی داستان هستند. در واقع هیتکلیف زمانی که برای رسیدن به عشق خود کاترین ناکام می‌ماند به اعمال خشونت آمیز و شیطانی دست می‌زند اما آن‌چه تا پایان پررنگ‌تر و ماندگارتر است احساس عشقی است که امیلی برونته به شکل‌های دیوانه‌وار و مرموز برای خواننده وصف می‌کند.

مشخصات محصولات
پدید آورندهامیلی برونته
مترجمرضا رضایی
تعداد صفحات438
سال انتشار1390
نوبت چاپنوزدهم
قطع کتابرقعی
نوع جلدشومیز
شابک978-964-185-181-3
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*