جستجو
منو بستن

این هم مثالی دیگر

تولید کننده: اطراف
«این هم مثالی دیگر» عنوان کتابی از دیوید فاستر والاس نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است. این کتاب شامل 4 جستار روایی از حقایق زندگی روزمره است. در ابتدای کتاب تعریف مفصلی از جستار و ویژگی‌های آن ارائه شده است. در حقیقت جستار متنی غیرداستانی است که در آن دیدگاه شخصی نویسنده درباره‌ی موضوعی خاص با لحنی که اعتماد مخاطب را بر انگیزد توضیح داده می‌شود. جستارنویس بر اساس تجربه‌ی زیسته‌ی خود، نگاه ویژه‌ای به مفهوم یا رخداد مورد نظرش پیدا کرده، به یک روایت فردی رسیده و با نوشته‌ای صمیمی و صادقانه می‌خواهد موضع و تحلیل خودش را شرح دهد. به همین دلیل خواندن جستار ما را با طرز فکر و منش نویسنده آشنا می‌کند.
قابلیت دسترسی: موجود
20,000 تومان
i h
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است
زمان تحویل: 3-5 روز

لابستر از اساس غذایی تابستانی است. چون ما حالا ترجیح می‌دهیم لابسترمان را تازه بخوریم که یعنی باید اخيرا صید شده باشند که هم به دلایل فنی و هم به دلایل اقتصادی در عمقی کمتر از ۴۵ متر رخ می‌دهد. لابسترها در آب ۴۵ تا ۵۰ درجه‌ی تابستان گرسنه‌تر و فعال‌ترند (صیدپذیرترند). بیشتر لابسترهای مین در پاییز به آب‌های عمیق‌تر هجرت می‌کنند؛ حالا یا در جست‌وجوی گرما یا برای دوری از موج‌های سنگینی که تمام زمستان به ساحل نیوانگلند می‌کوبد. شاید به خواب زمستانی هم بروند، هیچ‌کس دقيق نمی‌داند. تابستان فصل پوست‌اندازی لابسترها هم هست. بندپایان چیتینی با پوست‌اندازی رشد می‌کنند، تقریبا به همان ترتیبی که آدم‌ها با افزایش سن و وزن باید لباس‌های بزرگ‌تر بخرند. لابسترها چون تا بیش از ۱۰۰ سال عمر می‌کنند، می‌توانند بسیار بزرگ شوند تا ۱۳ کیلوگرم یا بیشتر. هرچند لابسترهای واقعا مسن حالا کمیاب‌اند، چون آب‌های نیوانگلند به شدت دام گذاری شده‌اند. به هر حال محض ایجاد تمایز بین لابسترهای سخت و نرم لاک در دستورهای آشپزی، گاهی دومی را به نام «ریزنده» می‌شناسند. لابسترهای نرم لاک آن‌هایی هستند که اخیرا پوستشان ریخته است. در رستوران‌های غرب میانه، منوی تابستانی معمولا هر دو نوع را شامل می‌شود و ریزنده معمولا کمی ارزان‌تر است، هرچند بریدن آن‌ها ساده‌تر است و در ظاهر گوشت شیرین‌تری دارند. دلیل قیمت پایین‌ترشان این است که لابسترهای پوست‌انداز موقع سخت شدن لاک تازه‌شان از آب دریا به عنوان عایق استفاده می‌کنند و به همین دلیل وقتی ریزنده را باز می‌کنید گوشتش کمی کمتر است، به علاوه‌ی یک چکه آب خوش عطر که روی همه چیز کشیده می‌شود و گاهی ممکن است ليموطور بیرون بپاشد و صاف برود توی چشم هم میزی‌تان.

از آن طرف، اگر زمستان باشد یا از جایی بسیار دور از نیوانگلند خرید کنید، به احتمال قریب به یقین لابستر سخت لاک گیرتان می‌آید چون به دلایل بدیهی بیشتر سفر می‌کند.

لابستر به عنوان غذای اصلی رستوران می‌تواند فریز، برشته، بخارپز، کبابی، سوخاری، ذغالی یا مایکروفری باشد. هرچند رایج‌ترین روش آب پز کردن است. اگر از آن‌هایی هستید که از لابستر خوردن در خانه لذت می‌برند، احتمالا از همین روش استفاده می‌کنید، چون آب پز کردن خیلی ساده است. فقط به یک قابلمه‌ی بزرگ دردار نیاز دارید که تا نیمه از آب پرش کنید (معمولا توصیه می‌شود به ازای هر لابستر ۲ لیتر آب بریزید).

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب این هم مثالی دیگر بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی ناداستان می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

مشخصات محصولات
پدید آورندهدیوید فاستر والاس
تعداد صفحات119
نوبت چاپیازدهم
قطع کتابرقعی
شابک978-600-98019-3-0
نوع جلدشومیز
مترجممعین فرخی
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*