جستجو
منو بستن

محصولات با برچسب 'امام موسی صدر'

نمایش به عنوان گرید لیست
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه

عبادت یا عبودیت؟

25,000 تومان
عبادت یا عبودیت؟ از مجموعه در قلمرو اندیشه امام موسی صدر است که درس‌گفتارهای ایشان را درباره عبادت و عبودیت دربر دارد. با توجه به اینکه این سخنرانی‌ها در آخرین سال‌های حضور امام موسی صدر در لبنان ایراد شده است، به نوعی عصارهٔ اندیشه و فکر امام موسی صدر در زمینه‌های مختلف و انعکاس و خلاصهٔ معرفت وجودی امام موسی صدر است.

حدیث سحرگاهان

95,000 تومان
کتاب «حدیث سحرگاهان»، دومین جلد از مجموعه گفتارهای تفسیری امام موسی صدر است که سحرهای ماه مبارک رمضان در رادیو لبنان بیان کرده است. این سخنرانی‌ها در سال‌های پایانی حضور امام موسی صدر در لبنان ایراد شده و به نوعی عصاره اندیشه و فکر امام در زمینه‌های مختلف دینی و اجتماعی است. این کتاب شامل دو بخش است که بخش نخست تفسیر آیات برگزیده‌ای از سوره‌های بلند قرآن کریم است که به صورت موضوعی تقسیم بندی شده و عناوینی همچون إنفاق، إسرا، ایمان به غیب، نماز و روایت در قرآن دربردارد. بخش دوم نیز تفسیر برخی از سور قصار قرآن کریم است. این تفاسیر با زبانی ساده و قابل فهم بیان شده است که افراد با هرسطحی از علم و دانش از مطالب آن بهره‌مند می‌شوند. کتاب «حدیث سحرگاهان» ترجمه «احادیث السحر» است که سال ۱۹۹۹ در بیروت منتشر شده و افزون بر مطالب آن، حدود ۲۰ بخش از متون نو یافته در ترجمه فارسی گنجانده شده است. «حدیث سحرگاهان» پنجمین جلد از مجموعه ۸ جلدی کتاب‌های در قلمرو اندیشه امام موسی صدر است.

برای زندگی

55,000 تومان
«برای زندگی»، چهارمین جلد از مجموعۀ «در قلمرو اندیشۀ امام موسی صدر» و اولین جلد از مجموعه گفتارهای تفسیری امام موسی صدر است . این کتاب در بردارنده‌ی تفسیر سور قصار قرآن است که به صورت درس گفتار در جلسات جنبش امل توسط امام موسی صدر بیان شده است. این تفاسیر با زبانی ساده و قابل فهم بیان شده است که افراد با هر سطحی از علم و دانش از مطالب آن بهره‌مند می‌شوند. در تفسیر هر سوره ابتدا به شأن نزول سوره و توضیح برخی واژگان سوره پرداخته و سپس معانی و تفسیر آیات شرح داده شده است. مطالعه و بررسی تفاسیر ‌در این کتاب به افرادی که علاقمند به آشنایی بیشتر با دیدگاه‌های امام صدر و برداشت ایشان از اسلام می‌باشند، توصیه می‌شود.
تصویر از انسان آسمان

انسان آسمان

70,000 تومان
«انسانِ آسمان»، ششمین جلد از مجموعۀ «در قلمرو اندیشۀ امام موسی صدر» است که مجموعه‌ ای از سخنرانی‌ها و نوشته‌های امام موسی صدر دربارۀ امیرالمؤمنین، علی(ع) در آن منتشر شده است. امام صدر در این مجموعه گفتارها نگاهی ویژه به مسائل مختلفی، همچون زندگی و شهادت امیرالمؤمنین، ویژگی‌های فردی و اخلاقی ایشان، واقعۀ غدیر، مفهوم ولایت و وظایف و مسئولیت‌های شیعیان دارد. مطالب این کتاب را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. بخش اول، مجموعه‌گفتارهای امام موسی صدر به مناسبت ولادت امیرالمؤمنین، بخش دوم، سخنان ایشان دربارۀ واقعۀ غدیر و ولایت حضرت علی(ع) و بخش سوم، مطالبی است که امام موسی صدر به مناسبت شهادت حضرت بیان کرده‌ است. در پیوست این کتاب، تصاویر دست‌نوشته‌ای از امام موسی صدر دربارۀ امام علی(ع) آمده که ترجمۀ آن با عنوان «علی علیه‌السلام در چند سطر» در ابتدای کتاب منتشر شده است.
تصویر از سفر شهادت

سفر شهادت

85,000 تومان
کتاب سفر شهادت؛گفتارهایی درباره‌ی واقعه عاشورا مجموعه‌ای از سخنرانی‌های امام موسی صدر درباره‌ی واقعه‌ی عاشورا و حضرت اباعبدالله الحسین است که در این کتاب گردآوری شده است. سفر شهادت هفتمین کتاب از مجموعه کتاب‌های در قلمرو اندیشه به قلم امام موسی صدر است. در بخش یادداشت ناشر در ابتدای کتاب درباره‌ی محتوا و هدف نگارش کتاب آمده است: «کتاب پیش روی شما حاوی سخنرانی‌ها و پیام‌ها و مقالات امام موسی صدر درباره‌ی واقعه‌ی عاشوراست. در این گفتارها امام موسی صدر به تبیین هدف امام از این حرکت پرداخته است. نیز به آسیب‌شناسی سوگواری و هدف از سوگواری‎‌ها پرداخته و گفته است که چرا به سوگ می‌نشینیم.»
تصویر از فلسفه تربیتی امام موسی صدر

فلسفه تربیتی امام موسی صدر

50,000 تومان
در این نوشتار، دیدگاه عام امام موسی صدر، با نیم‌نگاهی به جنبه‌های تربیتی آن، مورد توجه است. البته امام موسی صدر، به طور رسمی، اهل تعلیم‌ و تربیت‌ نبود و نمی‌شود وی را فیلسوف تعلیم‌ و تربیت‌ نامید؛ اما به ‌منزلۀ یک مصلح اجتماعی فعالیت‌هایی انجام داده‌اند که شکل تربیتی، به‌ معنای غیررسمی کلمه، دارد. من می‌کوشم از زاویۀ تخصصم، یعنی فلسفۀ تعلیم‌ و تربیت‌، به فعالیت‌های ایشان بنگرم. هنگامی که از فلسفۀ تعلیم‌ و تربیت‌ سخن می‌گوییم، در واقع می‌خواهیم فعالیت‌های جاری تعلیم‌ و تربیتی را که ممکن است خیلی هم عادی باشند، ریشه‌یابی‌کنیم؛ مانند آنچه در تبیین بنیان‌های فلسفی فعالیت‌ها در کلاس یا مدرسه گفته شده است. این فعالیت‌های عادی، ریشه‌هایی در اعماق اموری همچون معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی دارند.

هفت روایت خصوصی از زندگی سیدموسی صدر

35,000 تومان
7 روایت خصوصی. معرفی کتاب این کتاب حاصل گفتگوهای جعفریان با همسر، برادر، فرزندان و دوستان امام موسی صدر درباره ویژگی های اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وی است. حبیبه جعفریان، در این کتاب که برای نخستین بار منتشر شده، به روایت زندگی امام موسی صدر از زبان نزدیکان ایشان پرداخته است. «روایت بعد: ملیحه (کوچک ترین فرزند امام)؛ روایت1: پری خانم (همسر امام)؛ روایت 2: صدری (صدرالدین صدر، فرزند ارشد امام)؛ روایت 3: حورا (دختر ارشد امام)؛ روایت 4: علی صدر (برادر امام)؛ روایت 5: خواهر ها (طاهره، فاطمه، ربابه و زهرا صدر)؛ روایت 6: خواهر هشتم (فاطمه صدرعاملی، خواهرزاده امام) و روایت 7: ام غیاث (دوست خانوادگی)» بخش های مختلف این کتاب را تشکیل می دهند.