جستجو
منو بستن

آئینه تمام نما

تولید کننده: نشر معارف
کتاب آئینه تمام نما نوشته آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی است. کتاب آئینه تمام نما را انتشارات معارف برای تمام علاقه‌مندان به حکمت اسلام منتشر کرده است.
قابلیت دسترسی: موجود
40,000 تومان
i h
ارسال به
*
*
Shipping Method
نام
تخمین زمان ارسال
مبلغ
گزینه حمل و نقلی تعیین نشده است

امام حسین (ع) این کار را بر اساس (إیاک نَعْبُدُ) (تنها تو را می‌پرستیم) و با پشتوانهٔ (إِیاک نَسْتَعینَ) (تنها از تو کمک می‌خواهیم) انجام داد. شب عاشورا فرمود: پشتوانهٔ من خداست. خدا در زندگی خیلی خوب با من برخورد کرده و هرگز مرا تنها نگذاشته است و در این جریان نیز مرا کمک خواهد کرد.

خداوند متعال عمل هاجر و ابراهیم (ع) را در قربانی کردن گوسفند و در رمی جمره، اخذ کرد و در حج گنجانید؛ لذا برای مردم ارزش دارد که پول خرج کنند و بروند پای این طومار را امضا کنند و ابراهیمی بشوند. خدایی که با ابراهیم (ع) چنین کرد، کجا می‌گذارد عملیات محرّم، فراموش بشود؛ عملیاتی که سنگین‌تر از کار ابراهیم بود؟! ازاین‌جهت محرّم را در قلب شیعیان و انسان‌های صالح و جوانمرد - از هر دین و مذهبی که باشند - می‌گنجاند.

آنچه به حسین‌بن‌علی (عهما) دادند نیز بالاتر از آن است که به ابراهیم (ع) دادند. خدا چشمهٔ زمزم را برای ابراهیم (ع) در کنار بیت سنگی خودش قرار داده است؛ اما بیت اصلی خداوند دل مؤمن است و خدا از کنار خانهٔ اصلی خودش برای حسین‌بن‌علی (عهما) و پیغمبر (ص) چشمهٔ اشک را قرار داده است. از این جهت امام حسین (ع) می‌فرماید: «أنا قَتِیلُ الْعَبْرَة»

مشخصات محصولات
پدید آورندهآیت الله حائری شیرازی
تعداد صفحات228
سال انتشار1400
شمارگان3000
نوبت چاپششم
قطع کتابرقعی
شابک978-600-4-411-431
نوع جلدشومیز
0.0 0
نقد و بررسی خود را بنویسید بستن
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*